ارائه کد رهگیری در معاملات ملکی همچنان الزامی است

نوشته شده در تاریخ ۱۱/آذر/ – ۱۰:۱۹ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

مسئول کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور:

مسئول کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور درباره خبر “لغو الزام درج کد رهگیری در معاملات ملکی” توضیحاتی ارائه کرد.

حسام‌عقبایی با بیان اینکه دریافت کد رهگیری برای هر نوع معامله در مشاوران املاک الزامی و اجباری است، گفت: در صورتی که واحد صنفی مشاور املاک به متعاملین خود کد رهگیری ارائه نکند، برابر با قوانین صنفی پلمپ می‌شود.

او با بیان اینکه دامنه اجرای بخشنامه دیوان عدالت اداری در خصوص عدم دریافت کد رهگیری تنها به سازمان امور مالیاتی باز می‌گردد، ‌افزود: دیوان عدالت اداری بخشنامه‌ای را مبنی بر الزامی نبودن دریافت کد رهگیری صادر که این بخشنامه برای مردم شائبه حذف کدهای رهگیری از معاملات املاک را ایجاد کرد، اما این بخشنامه به معنای حذف کدهای رهگیری از قولنامه و اجاره‌نامه‌ها نبوده و به مشاوران املاک مربوط نمی‌شود.

عقبایی تصریح کرد: در بخشنامه دیوان عدالت اداری آمده که افراد در صورت معامله بدون مراجعه به مشاوران املاک، در مراجعه مستقیم به اداره ثبت و سازمان امور مالیاتی برای مفاصاحساب دارایی خود نیازی به ارائه کد رهگیری ندارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: دریافت کد رهگیری برای معاملات املاک بر اساس مصوبه هیات وزیران بوده و همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ممتاز، پیش از این دبیرکل اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده بود که دیوان عدالت اداری با مصوبه‌ای، الزامی بودن درج کدهای رهگیری از معاملات املاک را منتفی اعلام کرده‌‌ است.

انتهای‌پیام/

لغو الزام درج کد رهگیری در معاملات ملکی

خبرگزاری آنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.