ارائه گزارش فعالیت های نوروزی ۸استانهای کشور

۲۰فروردین۱۳،

در نشستی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی انجام شد:

استانهای گیلان،گلستان ،کرمان،کهگیلویه و بویر احمد،سمنان،کردستان،کرمانشاه و زنجان گزارش فعالیت های نوروزی خود را در نشست ارزیابی عملکرد ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی ارائه کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در این نشست گفت: ورود گردشگران به استان گیلان در تعطیلات نوروز با ۲۳/۲۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

امید عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین اقامت مسافران با ۱۱/۲۰ ، بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی با ۲۲/۸۷ و نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری با ۱۹/۵۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

رشد ۳۳ درصدی ورود گردشگران به کرمان در نوروز ۹۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز از رشد ۳۳ درصدی ورود گردشگران به کرمان، ۳۶ درصدی اقامت مسافران نوروزی و ۷۷ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در ایام نوروز سال جاری خبر داد و افزود: طی هفت شب متوالی در ایام نوروز تمام ظرفیت اقامتگاه‌های کرمان تکمیل بود و یک هزار کلاس به ظرفیت ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان کرمان افزوده شد.

“حسین شمس الدینی” یادآور شد: بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان در ایام نوروز رقم بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد به عنوان مثال مجموعه گنجعلیخان کرمان در یک روز بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده و ارگ تاریخی بم و باغ شاهزاده ماهان طی یک روز بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده داشت .

“حمیدرضا واعظی زاده” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: در جشنواره ملی صدای بهار که با استقبال مردم استان و مهمانان نوروزی مواجه بود گروه های مختلف هنری و نمایشی به اجرای برنامه های متنوع پرداختند که مورد استقبال عموم قرار گرفت .

“امید یزدانی”  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از افزایش میانگین اقامت مسافران نوروزی در این استان خبر داد و اظهار داشت: میانگین اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان نوروز سال قبل یک شب بود که امسال به چهارشب افزایش یافت.

اظهار داشت: برپایی ۲۷ پایگاه اطلاع رسانی مشترک با جمعیت هلال احمر، ۹ بازارچه با ۶۴ غرفه فروش صنایع دستی، توزیع۷۵۰ هزار بروشور تبلیغات فرهنگی و اجرای ویژه برنامه های شاد تا روز سوم فروردین در شهرستان های مختلف از جمله فعالیت های انجام شده در نوروز امسال برای افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران نوروزی بود.

سفر حدود ۵ میلیون گردشگر به استان کردستان در تعطیلات نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت میزان سفرها به استان در ایام تعطیلات نوروزی، از مسافرت ۴ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۰۵ نفر از هموطنانمان به کردستان خبر داد واضافه کرد: این آمار با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

وی آمار بازدیدکنندگان از آثار و مراکز گردشگری استان را ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این آمار در قیاس با سال قبل ۱۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در ایننشست از رشد ۲۹ درصدی بازدید از موزه های استان در نوروز امسال خبر داد و موزه تکیه معاون الملک را پربازدید ترین موزه استان در این ایام معرفی کرد.

“جلیل رحیمی” با اعلام این خبر گفت: همچنین در ایام نوروز امسال شاهد افزایش ۲۴ درصدی ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان و در زمینه اقامت مسافران نوروزی نیز شاهد افزایش ۴۰ درصدی نسبت به ایام نوروز سال قبل بودیم .

رحیمی یادآور شد: در بازدید از موزه ها و مجموعه های تاریخی فرهنگی استان کرمانشاه نیز رشد ۲۹ درصدی محقق شد.

افزایش ۴۹ درصدی بازدید از آثار تاریخی و گردشگری زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز از افزایش۴۹ درصدی بازدید از آثار تاریخی و گردشگری این استان خبر داد و گفت: همچنین در زمینه اقامت مسافران نوروزی با ۳۷ درصد و اشغال تخت های اقامتی استان نیزبا ۳۳ درصد رشد مواجه بودیم.

“مسعود بیات” افزود: در این مدت مجموعا ۶۵۹ مورد بازرسی و نظارت شامل ۱۴۱مورد بازرسی از مراکز اقامتی و هتل ها، ۲۱۵مورد بازدید نظارتی از رستوران ها و واحدهای پذیرایی بین راهی، ۸۹ مورد بازرسی از دفاتر گردشگری و ۲۱۴ مورد بازدید از مراکز اقامت موقت صورت گرفته است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز از افزایش ۲۱ درصدی ورود مسافر در نوروز امسال به این استان خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروزی، بیش از هشت میلیون مسافر نوروزی وارد استان شدند.

«قربان عباسی» با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی ماندگاری مسافران در استان، افزود: امسال ماندگاری مسافران در مراکز اقامتی استان به سه شب رسیده است.

عباسی گفت: بازدید از موزه ها و مراکز تاریخی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.