ارائه ۶۰ مقاله علمی درحوزه بهداشت حج/ انجام ۸۰ پروژه تحقیقاتی در حوزه سلامت حج

امین رضا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیش از ۸۰ پروژه تحقیقاتی خرد و کلان در طول یکسال گذشته در معاونت آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت انجام شده است گفت: ما توانسته ایم علاوه بر رفع نیازها و حل مشکلات و چالشهای سلامت در حج و زیارت، مرزهای دانش و تولید دانش ایرانی را بشکنیم.

وی افزود: در اولین کنگره سراسری سلامت در حج و زیارت نزدیک به ۶۰ مقاله در قالبهای سخنرانی و پوستر ارائه شده و برخی از مقالات در فصلنامه های علمی و پژوهشی چاپ و یا در حال چاپ است.

معاونت آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: در سالهای اخیر محوریت پژوهشها متمرکز بر درمان بیماریهای رایج در سفرهای زیارتی بوده که نتایج آن در قالب ۴۰ مقاله استخراج شده که در اولین همایش بین المللی پزشکی حج و زیارت کشورهای اسلامی ارائه می شود.
 
دبیر اجرائی نخستین همایش بین المللی پزشکی حج و زیارت کشورهای اسلامی افزود: مطالعات پاتولوژیک و کارآزماییهای بالینی نیز در دست طراحی است که به مرور زمان در ایام حج توسط تیمهای تحقیقاتی به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنگره پزشکی حج و زیارت کشورهای اسلامی در هفته اول شهریور ماه (۱۵ تا ۱۷ شهریورماه سال جاری) توسط مرکز پزشکی حج و زیارت با حضور استادانی از داخل و کشورهای اسلامی برگزار می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.