ارایه بیمه های عمر بر اساس سبد ارزی

۰۵م اسفند ،

بینا- مدیر عامل بیمه ایران از ارایه بیمه نامه های عمر بر اساس سبد ارزی خبر داد و گفت: این طرح برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه گذاری ها ارایه شده است.
به گزارش بینا، جواد سهامیان مقدم،‌ با بیان آن که، باید در زمینه بیمه های عمر فرهنگ ‌سازی ‌های لازم انجام شود،به ایرنا افزود: کاهش ارزش پول سبب می گردد تا مردم رغبت کمتری به خرید این بیمه‌ نامه‌ها داشته باشند.
وی ادامه داد: بر همین اساس برای بیمه های عمر سبد ارزی در نظر گرفته شده است تا اگر قیمت یک یا دو ارز با افت ارزش رو به ‌رو شد، اشخاصی که بیمه عمر خریداری کرده‌اند با کاهش ارزش پول مواجه نشوند.
سهامیان مقدم با بیان آن که، بسیاری از اشخاص آشنایی مناسبی با صنعت بیمه ندارند،‌ اظهار داشت:‌ این امر سبب شده تا سرمایه ها پس از بروز اتفاق با مخاطرات مواجه شوند.
مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در صنعت بیمه کشور، تصریح کرد:‌ باید ابتدا رفتار بیمه ای در کشور ایجاد شود تا فرهنگ سازی مناسبی در زمینه صنعت بیمه نیز انجام گیرد.
وی، ‌تورم، بیکاری، سطح پایین درآمد، تعداد بالای اشخاص تحت تکفل، ملموس نبودن این خدمت به صورت آنی را از دلایل اقتصادی عدم رشد بیمه های عمر در کشور دانست و افزود: تقدیر گرایی، نبود فرهنگ سرمایه گذاری، پایین بودن سطح ریسک پذیری، برنامه ریزی نکردن برای آینده و عدم درک از مفهوم بیمه های عمر از دلایل فرهنگی رشد نیافتن بیمه های عمر در کشور است.
وی ادامه داد: همچنین عدم وجود طرح های نوین بیمه های عمر، ‌نبود رقابت و ساز و کارهای لازم و عدم تامین بهره های لازم در مقابل سود بانکی نیز از مشکلات شرکت های بیمه برای ارایه بیمه های عمر است.
مدیر عامل بیمه ایران‌، اصلاخ قوانین و عملیاتی کردن مشارکت در منافع و سود بیشتر به بیمه گذاران، تعیین پارامترهای مناسب در محاسبات فنی حق بیمه‌، ایجاد شرکت های بیمه اختصاصی عمر و تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش بیمه های عمر را از راهکارهای ارتقای بیمه عمر در کشور دانست.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.