ارایه سند توسعه هوافضای کشور تا آبان ماه امسال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس سیدمهدی فرحی  با بیان اینکه در حال حاضر سند جامع هوافضا در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور بررسی می‌شود، گفت: بررسی و تصویب مرحله نخست سند جامع هوافضا شامل تعیین وضعیت هوافضای کشور در سال ۹۰ به پایان رسید. در این مرحله وضعیت هوافضای کشور بررسی شده و همچنین پیشرفت‌های کشور های مختلف در عرصه هوافضا و وضعیت ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: فاز دوم این سند به این موضوع می پردازد که ایران در سال ۱۴۰۴ به کجا خواهد رسید که این مرحله در حال بررسی تصویب نهایی در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است.

 

رئیس ستاد توسعه هوافضای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: فاز سوم سند شامل ایجاد نقشه راهی است که وضع موجود تا وضع مطلوب را ترسیم می کند و چگونگی اجرایی شدن این نقشه راه در این فاز مشخص شده است.

 

وی ادامه داد: بخش چهارم این سند «نگاشت نهادی» نام دارد و شامل این است که ۲۰۰ نهاد هوافضایی در کشور در کدام بخش از سند توسعه هوافضای کشور باید ایفای نقش کنند.

 

مهندس فرحی گفت: برای تدوین سند جامع هوافضا بیش از ۴۰۰ متخصص با سابقه خدمتی بیش از ۲۰ سال طی دو سال کار مداوم درگیر شده اند.

 

رئیس ستاد توسعه فناوری هوافضا با بیان اینکه سند جامع هوافضا با ۱۲ هزار صفحه سند پشتیبان تدوین شده است، خاطرنشان کرد: خلاصه سند توسعه هوافضا به صورت یک سند ۳۰ صفحه ای پس از بررسی و تدوین نهایی در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تا آبان ماه سال جاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود و پس از تصویب این شورا قابلیت اجرایی خواهد داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.