ارایه گسترده آموزشهای فنی و حرفه ای جهت ایجاد اشتغال در کشور

‘کورش پرند’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به نقش تأثیرگذار آموزشهای فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و در راستای برنامه دولت برای ایجاد اشتغال، امسال آموزش های فنی و حرفه ای با تنوع و گستردگی بیشتری به اقشار مختلف جامعه ارائه می شود.

وی اظهار داشت: این آموزش ها در بیش از ۶۰۰ مرکز آموزشی دولتی و ۱۷ هزار آموزشگاه آزاد خصوصی برای گروه های مختلف هدف از جمله کارجویان در شهر و روستا، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، شاغلان بخش های مختلف اقتصادی در حوزه های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر، مددجویان زندان ها و سربازان پادگان ها اجرا می شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: باتوجه به نامگذاری امسال به نام سال ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ در راستای برنامه های دولت برای صیانت از نیروی کار ایرانی، آموزش های فنی و حرفه ای در ۱۸۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای بین کارگاهی در محل کارخانجات و مراکز تولیدی و صنعتی برای شاغلان در این بخش ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن از امکانات مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و توان بخش خصوصی برای ارتقای مهارت های شغلی نیروی کار استفاده خواهد شد.

پرند، یکی از رویکردهای جدی این سازمان در اجرای آموزش های فنی و حرفه ای را تقاضا محوری عنوان کرد و گفت: با توجه به این که، برنامه ایجاد اشتغال توسط دولت در بخش های مختلف اقتصادی صورت می گیرد، اجرای آموزش های فنی و حرفه ای نیز مبتنی بر نیاز این بخش ها است.

وی افزود: تاکنون با برخی از این بخشها از جمله صنعت نفت و گاز، صنعت ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی، فناوری اطلاعات، شرکت های دانش بنیان، صنایع خودروسازی همکاری گسترده در اجرای آموزش های مورد نیاز آنها داشته است.

اقتصام**۹۱۸۶/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۸۷۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.