ارتباط آلودگی هوا و ابتلا به اوتیسم

سلامت > تحقیقات
کودکان مبتلا به اوتیسم در دوران بارداری مادر و یا در سال اول زندگی خود بیشتر در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک و دیگر آلاینده‌ها قرار داشته‌اند.

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با بررسی ۲۷۹ کودک مبتلا به اوتیسم و ۲۴۵ کودک از گروه شاهد و ارزیابی محل زندگی آن‌ها دریافتند در مقایسه با کودکان گروه شاهد، کودکان مبتلا به اوتیسم در دوران بارداری مادر و یا در سال اول زندگی خود بیشتر در معرض آلودگی هوای ناشی از ترافیک و دیگر آلاینده‌ها بوده‌اند.

به گزارش مهر، براساس این گزارش محققان با مشاهدات بیشتر خود افزودند: مواجهه با آلاینده‌ها شامل ذرات معلق ۵/۲ میکرونی و کوچکتر در مقیاس دیامتر ۵/۲ PM و همچنین ذرات معلق ۱۰ میکرونی و کوچکتر درمقیاس دیامتر به ویژه دی اکسید نیتروژن طی زمان حاملگی و همچنین سال اول زندگی کودک با افزایش خطر ابتلاء به اوتیسم در ارتباط است که این ارزیابی با استفاده از اندازه گیری آلودگی هوا در سطوح محلی و منطقه‌ای حاصل شده است.

ذرات معلق یکی از شش آلاینده بسیار خطرناک است که می‌تواند عاملی برای وقوع بیماری‌های قلبی نیز باشد.
به گفته محققان ذرات معلق ۵/۲ pm خطرناک ترین ذرات هستند چرا که با قطری بیش از اندازه کوچک به راحتی وارد ریه‌ها می‌شوند و می‌توانند باعث بیماری‌های خطرناک ریوی شوند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.