ارتباط تماشای تلویزیون و بیماری قلبی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : محققان هلندی دریافته اند، نشستن طولانی مدت جلوی تلویزیون، سبب سفت شدن رگ ها می گردد که این امر احتمال بروز بیماری قلبی را در آینده افزایش می  دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ نکته ای که سبب نگرانی می گردد، این است که ورزش نمی تواند تمامی خطرات نشستن طولانی مدت جلوی تلویزیون را از بین ببرد. نتایج مطالعات در قبل نشان می داد تماشای تلویزیون با افزایش وزن، کلسترول، فشار خون و دیابت ارتباط دارد اما در این مطالعه تازه، محققان بررسی کرده اند که آیا علایم اولیه آسیب به سبب کم تحرکی در اشخاص جوان قابل ردیابی است یا نه. نتیجه بررسی روی۳۷۳ داوطلب زن و مرد ۳۲ تا ۳۶ ساله نشان داد، اشخاصی که رگ های سفت در سر و گردن داشتند، روزانه بیش از ۲۰ دقیقه به تماشای تلویزیون می پرداختند یا با رایانه کار می کردند.

این سفتی در رگ های پا نیز ملاحظه می شد. انعطاف ناپذیری رگ ها، فرد را به فشار خون بالا و بیماری قلبی عروقی در سال های آینده مستعد می کند. جالب است بدانید ورزش کردن، اثر سوء بی تحرکی را کاملا از بین نمی برد. اگر چه این اشخاص، بلافاصله با مشکل مواجه نخواهند شد اما در آینده خطر بیماری  افزایش پیدا می کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.