ارتباط طلابا سقف بدهی و فدرال رزرو آمریکا

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

 

 

کارشناسان اقتصادی پایگاه اینترنتی zerohedgeدر تحلیلی به ارتباط سقف بدهی و اقدامات بانک مرکزی آمریکا با قیمت جهانی طلا پرداخته اند.

به گزارش ممتاز به نقل از پایگاه اینترنتی zerohedge ، ما در حال حاضر در دومین هفته از ورشکستگی دولت آمریکا به سر می بریم که این امر نگرانیهای بسیاری را برای سرمایه گذاران بین المللی ایجاد کرده است.
سوال اساسی اینجاست که آیا دولت آمریکا قادر به پرداخت بدهی های خود خواهد بود؟
آیا کنگره و جمهوریخواهان تا ۱۷ اکتبر بر سر افزایش سقف بدهی ها به توافق می رسند؟
آیا تعطیلی و ورشکستگی دولت آمریکا تا هفته آتی و هفته های دیگر ادامه خواهد یافت؟
در صورتی که وزارت دارایی آمریکا به سبب مشکلات مالی قادر به انتشار یافتن اوراق قرضه بیشتر نشود فدرال رزرو آمریکا برای مدت محدودی از این موضوع متضرر خواهد شد.
به احتمال بسیار اجرای طرح محرک پولی آمریکا از طریق بخشی از بودجه این دولت صورت می گیرد؛ هر گونه تلاش برای کاهش محرک پولی ماهانه بانک مرکزی آمریکا براحتی منجر به افزایش سود اوراق قرضه ، رشدنرخ بهره بانکی و افت قیمت جهانی طلا خواهد شد.
به عقیده تحلیلگران اقتصادی دولت آمریکا بدهی خود را تسویه خواهد کرد و با کمبود بودجه مواجه خواهد شد.
تضعیف ارزش دلار در پس بحران بانکداری می تواند ارزهای بین المللی دیگر را نیز تضعیف کند. در همین حال اعتماد سرمایه گذاران به بازار ارز از بین می رود و سرمایه گذاران به خرید طلا روی می آورند.
همواره طلا در هر زمانی بدون استثنا به هنگام کاهش نرخ تورم افزایش می یابد که این اتفاق در دهه۱۹۳۰رخ داد هنگامی که دولت روزولت به حالت تعلیق در آمد بهای جهانی طلا با رشد ۴۰درصدی و ۳۵دلار در هر اونس روبرو شد.
پیش بینی می گردد وضعیت دولت آمریکا قیمت جهانی طلا را از سطح کنونی هم پایین تر ببرد.
*گفتنی است فرانکلین روزولت سی و دومین رئیس جمهور آمریکا از حزب دموکرات بود که دوران ریاست وی از ۴ مارس سال۱۹۳۳تا ۱۲آوریل ۱۹۴۵ طول کشید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.