ارتباط مشاور ارشد سیاست خارجی ‘رامنی’ با شرکت‌های معامله کننده با ایران

یک روزنامه آمریکایی نوشت که یکی از مشاوران ارشد عرصه سیاست خارجی کمپین انتخاباتی رامنی، از جمله لابی گران شرکت‌هایی است که با ایران معامله داشته‌اند.
روزنامه آمریکایی “هافینگتون پست” در گزارشی نوشت که یکی از مشاوران ارشد و ویژه عرصه سیاست خارجی کمپین انتخاباتی “میت رامنی” نامزد جمهوریخواه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا برای شرکت هایی لابی کرده است که با ایران معامله داشته اند.

در ادامه خبر این روزنامه آمریکایی آمده است که “وین وربر” نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا در حال حضر شریک شرکت لابی گر موسوم به “کلارک اند وینستاک”، “آلکوآ”، “هیوندا موتور”،‌ “ارنست اند یانگ”،‌ “پرایس واتر هاوس کوپرز”، بی ان پی پاریباس”، “خدمات مالی زوریخ”،‌ “اریکسون”، “نوکیا” و “پاناسونیک” لابی گری کرده است.

در ادامه این گزارش اینطور ادعا شده است که با توجه به اتحادی که علیه ایران هسته ای وجود دارد،‌ یک گروه غیر حزبی وغیر انتفاعی حامی که درصدد جلوگیری از تحقق بلندپروازی هسته ای ایران و دستیابی اش به تسلیحات هسته ای است، هر کدام از این شرکت ها در حال حاضر و یا پیشتر با جمهوری اسلامی ایران معامله داشته اند.

علاوه براین، با استناد به مطالب منتشر شده در وب سایت “OpenSecrets.org” که مختص آگاه کردن عموم مردم درباره میزان پولی است که در هزینه های لابی گری خرج می شود، “وبر” به نمایندگی از یک و یا بیشتر از شرکت های فوق الذکر در سال ۲۰۱۲ میلادی اعمال نفوذ و لابی کرده است.

در ادامه این خبر آمده است که زمانیکه بحث انتخاب قابل اعتماد ترین مشاوران رامنی به میان کشیده می شود، بکارگیری این مشاور در کمپین رامنی سوالات جدی ای را درباره قوه تشخیص این نامزد جمهوریخواه به وجود می آورد؛ چطور یک رامنی متعد می تواند با وجود داشتن یک مشاور ارشد سیاست خارجی خود که حقیقتا برای شرکت هایی که با ایران معامله کردند لابی کرده است، ایران را از پیگیری تسلیحات هسته ای باز دارد؟ “وبر” برای چه چیزی لابی کرده است؟!

این روزنامه آمریکایی در ادامه اینطور مدعی شده است: متوقف کردن دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای یکی از ضروری ترین چالش های امنیت ملی است که امروزه با آن روبرو هستیم و راه حل رئیس جمهور باراک اوباما نیز واضح است؛‌ همزمان که اوباما به تشدید تحریم ها علیه ایرن و مطرح نگه داشتن تمام گزینه های روز میز برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران ادامه می دهد، رامنی مشاور ارشد ویژه ای دارد که حقیقتا برای شرکت هایی که با ایران معامله داشته اند، لابی کرده است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.