ارتش سوریه مناطق مهم و راهبردی را باز پس گرفت

ارتش سوریه که در چندین منطقه با افراد مسلح به شدت درگیر است توانسته است تعداد بیشتری از مناطق مهم و راهبردی را بازپس بگیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛  شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به این موضوع افزود: منابع مخالفان سوری کنترل ارتش سوریه را بر منطقه مهم و جوسیه در مرز با لبنان تأیید کردند.
خبرهای وارده از سوریه حاکی از آن است که ارتش سوریه به جنگ خود با مخالفان مسلح به ویژه در حلب و منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق ادامه می دهد و ارتش سوریه منطقه جسرین را پس از کشته شدن شماری از افراد مسلح بازپس گرفته است .
از طرف دیگر یک گروه مسلح تروریستی محمد ایمن تاج عضو دفتر اجرایی استان دمشق را در منطقه رکن الدین در دمشق ترور کردند .
احمد فرحات خبرنگار المنار ( مستقر در نزدیکی مرزهای سوریه با لبنان ) در گزارشی گفت ارتش سوریه در راستای تلاشهایش برای بازگرداندن امنیت به کشور ، تعداد بیشتری از مناطق راهبردی را که گروههای مسلح در آن مستقر شده اند باز پس می گیرد.
منطقه مرزی جوسیه در مرزهای سوریه با لبنان واقع در ریف قصیر در استان حمص که همواره گذرگاه قاچاق سلاح و انتقال افراد مسلح به داخل سوریه بود به دست ارتش افتاده است و افراد مسلح نیز عقب نشینی از این منطقه را تأیید کردند.
ارتش سوریه با کنترل بر جوسیه همه راههای پشتیبانی افراد مسلح را در این منطقه به ویژه در شهر القصیر که مرکز اساسی افراد مسلح به شمار می رود بسته است.
یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت :« عملیات در روستای جوسیه پایان یافته است . ساکنان این روستا لبنانی هستند. این منطقه تقریبا پاکسازی شده است ».
ارتش به تعقیب افراد مسلح در غوطه شرقی در ریف دمشق ادامه می دهد و مناطق جدیدی را بازپس گرفته است که جدیدترین آن منطقه جسرین است و کشتزارهای جسرین تا شرق شهر ملیحه در منطقه زبدین صحنه درگیریهای شدیدی بود که در آن ارتش برای هدف قرار دادن مراکز افراد مسلح و مراکز تجمع آنان از نیروی هوایی استفاده کرد.
از طرف دیگر خبرهای رسیده از سوریه از درگیریهای شدید در حلب حکایت دارد و منابع رسانه ای سوری گفتند ارتش عملیات خود را به محله های سکّری و بستان الباشا متمرکز کرده است.
بستان الباشا نیز به گفته نظامیان سوری ضلع سوم راهبردی در این شهر محسوب می شود.
ارتش سوریه توانسته است دو ضلع دیگر این مثلث یعنی محله های المیدان و  سلیمان الحلبی را به کنترل خود در آورد تا جلوی نفوذ به مربع امنیتی این شهر که به مرکز تجاری حلب منتهی می شود گرفته شود و اجازه داده نشود راه به سمت محله های شرقی به سمت محله صاخور گشوده شود.
مرکز دیده بان سوریه که از مخالفان است از مقرش در لندن از درگیریها در محله های الشعار و راموسه در حلب خبر داد و اعلام کرد افراد مسلح در منطقه معره النعمان یک فروند بالگرد ارتش را سرنگون کردند و درگیریها در وادی ضیف همچنان ادامه دارد و افراد مسلح به سبب موقعیت مهم وادی ضیف که دمشق را به حلب متصل می کند در تلاشند این منطقه را به تصرف خود در آورند.
 


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.