ارتش صهیونیستی “قلاب سنگ داوود” را با “موفقیت” آزمایش کرد

۰۶م آذر ،

rt1-12.jpg

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک سیستم تازه دفاع موشکی در مجموعه سپر دفاع موشکی این رژیم را با نام “قلاب سنگ داوود” با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، یک پرتاب‌گر سیستم دفاع موشکی قلاب سنگ داوود از محلی نامعلوم در جنوب سرزمین‌های اشغالی با یک موشک رهگیر دو مرحله‌ای موفق به نابودی موشک شلیک شده در هوا شد.

این سیستم دفاع موشکی که با عنوان “عصای جادویی” نیز شناخته شده است به طور مشترک توسط شرکت رافائل پیمانکار نظامی اسرائیل و شرکت رایتون پیمانکار آمریکایی توسعه یافته است.

این سیستم به منظور رهگیری موشک‌های برد متوسط تا برد بلند که از فاصله ۴۰ تا ۳۰۰ کیلومتری شلیک شده باشند طراحی شده است.

براین اساس سیستم قلاب سنگ داوود قرار است در مجموعه دفاع موشکی اسرائیل شکاف موجود میان دو ستون دیگر این مجموعه یعنی گنبد آهنین مخصوص موشک‌های برد کوتاه و سیستم آرو ۲ مخصوص موشک‌های دوربرد بالستیک را پر کند. نسل آینده سیستم آرو هم اکنون در حال توسعه است و قرار است در سال ۲۰۱۶ مستقر شود.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که سیستم قلاب سنگ داوود یک لایه دفاعی دیگر را علیه موشک‌های بالستیک ایجاد می‌کند. تکنولوژی تازه از موشک‌های رهگیر استونر که در پرتابگرهای ۱۶ تایی نصب می‌شوند استفاده می‌کند.

این سیستم به طور مشترک با یک رادار چند منظوره متعلق به صنایع هوا فضای اسرائیل کار می‌کند و می‌تواند علیه جنگنده‌های دشمن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم قلاب سنگ داوود که قرار است تا سال ۲۰۲۲ کاملا عملیاتی شود برای مقابله با موشک‌هایی نظیر فجر، فاتح ۱۰۰، ام ۶۰۰ و زلزال که اغلب در اختیار حزب الله لبنان می باشند مورد استفاده قرار بگیرند.

قلاب سنگ داوود

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.