ارتش مصر توانایی خاتمه دادن به ناآرامی‌ها را ندارد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ارتش مصر نمی‌تواند به ناآرامی‌های این کشور خاتمه دهد، چرا که فضای مصر اکنون چند قطبی است و رئیس‌جمهور آینده با چالش‌های زیادی روبرو است.

“ابراهیم آقامحمدی” در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ وقایع اخیر مصر اظهار داشت: انقلاب مصر دچار تغییرات و ناملایماتی شده است که خوشایند نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فعالیت اخوان المسلمین ادامه داد:علی رغم خوشحالی های دنیای اسلام از روی کار آمدن “اخوان المسلمین” پس از انقلاب مصر، بی تدبیری شخصیت های تراز اول این حزب و بخصوص “محمد مرسی” وقایع اخیر را سبب شد.

وی گفت: “اخوان المسلمین” و “محمد مرسی” به جای اینکه حاکمیت  مصر را اداره کنند مرتکب اشتباهاتی را در مسائل منطقه، جهان اسلام و سوریه شدند.

آقامحمدی تصریح کرد: “اخوان المسلمین “خود را یک حزب می دانست و به جای ساماندهی به مسائل مصر به فکر امور داخلی حزب خود بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:جریان لیبرالیستی از اشتباهات اخوان المسلمین سوءاستفاده کرد و بر موج اعتراضات عمومی سوار شد.

آقامحمدی ادامه داد:رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب ثبات در کشورهای اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند و اکنون نیز از شرایط مصر نیز سوءاستفاده کرده‌اند و می‌خواهند مقاصد خود را عملی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ارتش مصر یکی از ارتش‌های مردم‌پسند است، تصریح کرد: ارتش مصر توانست با کودتای نرم موقعیت از دست رفته خود را بازگرداند؛ ولی این  ارتش نمی‌تواند به این ناآرامی‌ها خاتمه دهد،چرا که فضای مصر اکنون چند قطبی است و رئیس‌جمهور آینده با چالش‌های زیادی روبرو  است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.