ارتقاء دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد و کاشان به “تیپ یک”

۱۹فروردین۱۳،

12-168.jpg

طی احکام جداگانه‌ای از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو دانشگاه علوم پزشکی یزد و کاشان به “تیپ یک” ارتقاء یافت.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید جلیل میرمحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد، با اشاره به ارتقای این دانشگاه به تیپ یک، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد اولین دانشگاه تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که به فرمان مقام معظم رهبری در زمان رییس جمهوری و به همت شهید بزرگوار شهیدصدوقی تاسیس شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد، اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد هم اکنون به عنوان قطب درمانی در منطقه جنوب شرق کشور است که در زمینه‌هایی همچون علوم تولیدمثل و ناباروی و همچنین در زمینه اعمال جراحی قلب قطب درمان منطقه جنوب شرق کشور است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه بین‌الملل این دانشگاه، تصریح کرد: شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد از معدود شعبه‌هایی است که با تمام امکانات و تجهیزات لازم در رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد، دکتری و تحصیلات تکمیلی و به طور مجزا در مرکز استان در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد به تولید علم و انجام پژوهش‌های علمی در این مرکز دانشگاهی اشاره کرد و گفت: رشد پژوهشی این مرکز دانشگاهی در زمینه تعداد مقالات علمی متعدد قابل توجه بوده است.

میرمحمدی افزود: این مرکز دانشگاهی با توسعه فضاهای آموزشی، پژوهشی و بهداشتی و درمانی تلاش کرده است تا سطح خدمات سلامت را در این استان ارتقا ببخشد، همچنین از سویی دیگر هم‌اکنون حدود ۴۰ مرکز تحقیقات در این دانشگاه در حال فعالیت می باشند که با انجام پروژه‌های مختلف پژوهشی در راستای اهداف آموزشی به بهداشت درمان و سلامت خدمت می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.