ارتقای تئاتر کشور در گرو برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسئولان است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

آرش دادگر، کارشناس ارشد تئاتر و مدرس تئاتر ارتقا هنر نمایش کشور را در گرو برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان دانست.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، آرش دادگر کارشناس ارشد تئاتر، استاد دانشگاه تهران و یکی از داوران جشنواره “ایده تا بداهه” گفت: اگر مسئولان سازمان های ذیربط وظایف خود را در مقابل هنر تئاتر بدرستی و با برنامه ریزی صحیح انجام دهند،نیازی به موازی کاری از سوی سازمانهای غیر مرتبط نیست.

وی، شتابزدگی در نسل تازه هنرمندان تئاتر کشور را مولفه مطلوبی در تئاتر ندانست و اظهار کرد: آنچه مشهود است، انرژی، هیجان، استعداد و علاقه وافر در جوانان علاقمند به هنر تئاتر است؛ اما اگر این علاقه و استعداد بدرستی هدایت نشود، این انرژی هدر خواهد رفت.

وی تاکید کرد: هنرمندان نسل تازه تئاتر باید بخوانند، بیاموزند، گوش بسپارند و یاد بگیرند.

داور جشنواره “از ایده تا بداهه” این جشنواره را جشنواره مثبتی برای ارتقا و شناسایی هنرمندان غیرحرفه ای توصیف کرد و گفت: اینکه هنرمندان حرفه ای در این جشنواره حضور نیافته اند نکته مثبتی است؛ چراکه قیاس حرفه ای ها و غیر حرفه ای ها صحیح نیست.

وی افزود: این جشنواره بایستی در همین راستا و بصورت تخصصی برای هنرمندان نوآموز و تازه کار برگزار شود تا پایه ای برای ارتقا استعدادها محسوب شود.

وی از مسوولان هنر تئاتر در کشور و استانها خواست ،حمایت های خویش را در راستای ارتقای این شاخه هنری بیش از همیشه افزایش دهند.

چهارمین جشنواره تخصصی بازیگری ” از ایده تا بداهه ” به منظور شناسایی استعدادها و همچنین فضا دادن به هنرجویانی که در آموزشگاه های گیلان آموزش دیده اما فرصتی برای حضور نیافته اند؛ عصر روز دوشنبه ۴ شهریوردر دو بخش اجرا و بداهه در رشت گشایش یافته است.

این جشنواره با شرکت ۲۰ اثر نمایشی و با حضور رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، استادان و پیشکسوتان تئاتر و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به این رشته هنری در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکا ن گیلان آغاز و تا هفتم شهریورماه ادامه دارد.

شایان ذکر است: در دومین روز از جشنواره ایده تا بداهه ، مرتضی جهانی، حجت کهریزی، زهرا وجدانی، نرگس رهبری، عباس قربانی، بابک آمالی، اشکان بخشنده، فردین افشارفر، فرنام امیدی، سپینود دلبر حساس به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.