ارتقای دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تیپ دو به یک

۰۸خردادماه،

18-343.jpg

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از ارتقای دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تیپ دو به یک خبر داد و افزود: این موفقیت در نتیجه پیشرفت‌های علمی، آموزشی، بهداشتی و درمانی تحقق یافته در استان کسب شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، دکتر حسن بهبودی در حاشیه پنجمین نشست سالانه گروه جراحان پلاستیک ترمیمی چشم ایران، اظهار کرد: در این نشست در خصوص جوان‌سازی غیر جراحی صورت، برخورد با بیماری‌های شایع اوربیت، انسداد مجرای پزشکی، اکوپلاستیک و سگمان خلفی، جوان‌سازی جراحی صورت و بازسازی ناحیه پری اکولار بحث و بررسی می گردد.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای رتبه های اول تا سوم در بعضی از رشته های فوق تخصصی است، گفت: استان گیلان در درمان بیماری‌های سرطانی، جراحی‌های پلاستیک، آندوسکوپی، مفاصل و … دارای رتبه‌های برتر است.

بهبودی با بیان اینکه گیلان در استفاده از تخت‌های بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: در گیلان به ازای هر ۹۰۰ نفر یک تخت بیمارستانی وجود دارد این در حالی است که متوسط کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک تخت است.

بهبودی یکی از اثرات مثبت ارتقای دانشگاه علوم پزشکی گیلان را مستقل بودن هیات ممیزی برای ارزیابی اساتید در تخصص‌ها و فوق تخصص‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در اکثر شهرستان‌های استان بیش از ۱۱ تخصص و فوق تخصص وجود دارد، همچنین در شهرستان لاهیجان طی سه سال قبل جراحی اعصاب نیز راه‌اندازی شده است.

وی از پیشرفت حدود ۵۰ درصدی بیمارستان پروفسور سمعیی در رشت خبر داد و گفت: در سال جاری ۴٫۵ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

بهبودی با بیان اینکه در زمان حاضر تمام رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال است، گفت: در ۱۶ رشته تخصصی و فوق تخصصی در این دانشگاه دستیار تربیت می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.