ارتقای سطح علمی کارآموزان گیم در گرو ارایه برنامه و مشاوره آموزشی مناسب

۱۸ام بهمن ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امیر حسین عرفانی ،به مهمترین راهکارهای آموزش تربیت  نیروی انسانی متخصص در حوزه گیم اشاره کرد و گفت: علاقه مندان متعددی در این زمینه وجوددارند که نیاز به ارایه مشاوره و برنامه مناسب آموزشی می باشند.
وی ادامه داد:در بخش آموزش هنری گیم مساله مهم، ارایه روش منظم و تنظیم شده آموزشی برای کار آموزان است.
مدیر بخش آموزش انستیتوملی بازی سازی  از ارایه برنامه های نامنظم آموزشی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی ابرازتاسف کردو افزود:در بسیاری از این مراکز دیده شده که اطلاعات به روزشده تدریس نمی شود و همین امر سبب  مشکلاتی برای کارآموزان می گردد.
به عقیده عرفانی ،در حوزه هنر گیم نرم افزارهای دیجیتالی فراوانی وجود دارد و میزان منابع آموزشی با توجه به گسترش اینترنت فراوان است که همین امر زمینه ساز گمراهی کارآموزان در انتخاب نوع بسته آموزشی می گردد.
وی ادامه داد:بهترین راهکار آموزشی در این خصوص ارایه یک  برنامه مدون آموزشی تدوین و تنظیم شده است . در عین حال مشاوره در زمینه انتخاب برنامه آموزشی بایددر دستور کار مراکز آموزشی قرار گیرد.
کارشناس بخش هنری گیم افزود:انستیتو ملی بازی سازی توانسته با برنامه ریزی مشخص کارآموزان این مرکز را در زمینه آموزش راهنمایی کند و با برنامه مشخص شده کار آموز می داند که باید اول اصول پایه آموزش هنری را بیاموزد تا بتواند از نرم افزارهای مختلف هنری استفاده کند.
عرفانی ظرفیت راه اندازی مراکز آموزشی همچون دیگر عرصه های هنری نظیر موسیقی و سینما در حوزه گیم را مهم ارزیابی کرد  وتوضیح داد:مساله حائز اهمیت در ایران بحث آموزش است ، آموزش نیروی انسانی است که  تولید را تغزیه می کند اگر آموزش نباشد تولید کننده نمی تواند محصول مناسبی را تولید و به بازار ارایه کند.
مدیر بخش آموزش انستیتو ملی بازی سازی به حوزه هنر در صنعت گیم اشاره کردو گفت: حوزه هنرارتباط مستقیمی با سینما ،انیمیشن و موسیقی دارد.
وی ادامه داد: بسیاری از انتفاقاتی که در زمینه تولید گیم اتفاق می افتد مشابه تولید انیمیشن یا فیلم بوده و عوامل فعال در آن کارگردان هنری،تهیه کننده ، بازیگران، موسیقی و غیره است .
کارشناس بخش هنری انستیتو ملی بازی سازی،گفت: مراکز متخصص در زمینه حوزه موسیقی ،سینما و تئاتر به فراوانی وجود دارد و حلقه گم شده در این میان حوزه گیم است که به سبب نبود مراکز آموزشی متخصص گیم مورد بی مهری قرار گرفته است  .
عرفانی تعامل بین مراکز آموزشی در زمینه ،موسیقی ،انیمیشن و سینما را راهکار مناسب برای جبران خلاء موجود در حوزه گیم دانست وافزود:مساله حائز اهمیت در زمینه هنر ها ی مختلف این است که بسیاری از مراکز به اشتباه تصور می کنند چون یک مرکز آموزشی دایر کرده اند باید همه رشته ها از قیبل  موسیقی،انیمیشن و سینما را در این مر کز آموزش دهند در صورتی که اگر تعامل بین مراکز آموزش هنری وجود داشته باشد می توان از ظرفیت های موجود در این مراکز برای  تربیت نیروی متخصص بهره مند شد . /ص
 
    
 
 
 
 
 
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.