ارتقا رقابت‌پذیری در امور حمل و نقل هوایی

۲۶خردادماه،

در حوزه حمل و نقل، بخش حمل و نقل هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین سبب توجه به آن و برنامه‌ریزی برای گسترش آن مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قانون پنجم توسعه به منظور ساماندهی امور حمل و نقل هوایی، ارتقا رقابت پذیری با رویکرد لغو انحصارات مربوط به حمل و نقل هوایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و واگذاری به بخش‌های خصوصی و تعاونی و خدمات رسانی بهینه صنعت هوایی و اعمال حاکمیت مناسب اقدامات صورت گیرد.

بند «ج» ماده ۱۶۱ در همین راستا دولت را موظف کرده است نسبت به اصلاح وظایف و اختیارات حاکمیتی آن سازمان و همچنین اصلاح اساس نامه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال دوم برنامه اقدام قانونی کند.

همچنین بند «د» این ماده دولت را نسبت به ارتقا ایمنی هواپیماها، پروازها و فرودگاه‌ها و نیل به استانداردهای بین‌المللی و همچنین پوشش کامل راداری، ناوبری و فرکانس فضای کشور و فرودگاه‌ها، از طریق تکمیل و یا نوسازی سامانه‌های کمک ناوبری و اداری، ایجاد و بهره برداری از زیرساخت‌های جهانی ماهواره‌ای و سازماندهی مجدد فضای کشور با هدف کوتاه سازی و اقتصادی نمودن دالان‌های هوایی داخلی و بین‌المللی و افزایش پروازهای عبوری تا پایان برنامه اقدام کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.