ارتقا طرح الکترونیکی مقدمه ای برای رشته های مجازی است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با توجه iبه این مسئله که در خصوص طرح الکترونیکی ما عقب افتاده ایم باید ارتقاء این طرح از دیدگاه کاربردی هر چه سریعتر صورت گیرد.

روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  در خصوص طرح الکترونیکی باید بگویم که متاسفانه ما در این بحث عقب افتاده ایم و مدعی هستیم که این امر را هر چه سریعتر و iبه صورت مستمر ارتقا دهیم و از دیدگاه کاربردی تقویت کنیم چنانچه تحلیل ها در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: در خصوص طرح آموزش الکترونیکی اساتید باید مطالب را بر روی وب گذاشته و چه دانشجویان و چه فارغ التحصیلان در صنعت و  اجرای درس بتوانند مطالب را جلسه iبه جلسه رصد کنند.

روستا آزاد در خصوص فواید این طرح اظهار داشت: ارتقاء مستمر آموزش، iبه روز شدن مطالب متناسب با نیاز روز و امکان ارائه نظر از جانب اساتید و دانشجویان از جمله فواید بسیار بسیار این طرح است.

وی اظهار داشت: هم اکنون در سامانه پورتال وزارت علوم و در کمیته راهبردی قرار شده که ظرفیت ها ایجاد شود چنانچه در ترم تابستانه حضور دانشگاه ها در این سیستم تشویقی است اما چون تشویقی است اجباری iبه حساب می آید.

روستا آزاد در ادامه در پاسخ iبه سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تفاوت این طرح الکترونیکی با رشته های مجازی در چیست؟ اظهار داشت: این طرح مقدمه آن است و محتوای آموزش الکترونیکی با همین طرح در سر کلاس iبه صورت چهره iبه چهره تدریس می گردد که از جمله دیگر فواید موثر این طرح این است که دانشجویان از راه دور نیز می توانند مطالب را دریافت کنند.

وی در خصوص سهم آموزش های حضوری در این طرح اظهار داشت: این طرح الکترونیکی قضیه آموزش حضوری را از طریق آموزش غیر حضوری ارتقا می دهند چنانچه ۸۰ تا ۹۰ درصد کار از طریق آموزش های غیر حضوری صورت می گیرد.

روستا آزاد اظهار داشت: با توجه iبه تعداد دانشجویان هم اکنون این محتوای آموزشی دانشگاه تهران در وب گذاشته شده و iبه راحتی قابل دسترسی است چنانچه سطح علمی اساتید توسط دانشجویان بررسی می گردد.

** iبها طرح الکترونیکی در دانشگاه های خارجی رایگان است

روستا آزاد در ادامه در خصوص سهم دانشگاه آزاد در این طرح الکترونیکی اظهار داشت: یکی از بخش های فعال در طرح الکترونیکی دانشگاه آزاد و پیام نور است که بیشترین پاسخ را در این طرح می دهند.

وی در خصوص iبها این طرح الکترونیکی تصریح کرد: در سایر دانشگاه ها در کشور خارج این iبها برای دانشگاه ها مجانی است تا ۵ سال آینده این طرح iبه تدریج اتفاق می افتد و با جدیت ادامه پیدا می کند و البته از نظر بازار کار نیز فعالیت و رشد خوبی پیدا می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.