ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت؟

۲۴ام بهمن ،

خبرگزاری فرانسه ادعا کرده است که اگر ایران و آژانس در مذاکرات این هفته خود به نتایج مورد انتظار دست نیابند، ممکن است پرونده هسته‌ای ایران در نشست ماه مارس شورای امنیت مطرح شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: خبرگزاری فرانسه ادعا کرده است که اگر ایران و آژانس در مذاکرات این هفته خود به نتایج مورد انتظار دست نیابند، ممکن است پرونده هسته‌ای ایران در نشست ماه مارس شورای امنیت مطرح شود.

فارس نوشت که، خبرگزاری فرانسه نوشته است: در صورتی که مذاکرات روز چهارشنبه میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نتواند انتظارات را برآورده کند و توافقی برای بازرسی‌های بیشتر حاصل نشود، ممکن است پرونده برنامه هسته‌ای ایران در ماه مارس به شورای امنیت ارجاع شود.

این خبرگزاری با اشاره به ادوار قبلی مذاکرات بین ایران و آژانس و به نقل از یک دیپلمات مستقر در آژانس نوشته است که «امید چندانی به دور تازه مذاکرات نیست». خبرگزاری فرانسه ادعا کرده است که شکست این دور از مذاکرات می‌تواند تبعات جدی داشته باشد.

در ماه نوامبر هم واشنگتن اخطار داده بود که اگر مذاکرات آتی نتیجه‌ای نداشته باشد، در نشست شورای امنیت که چهارم تا هشتم ماه مارس برگزار می‌شود، برای برداشته شدن گامی جدی علیه ایران تلاش می‌کند.

هرچند که چین و روسیه تاکنون بارها مخالفت خود را با تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه ایران ابراز کرده‌اند، اما یک دیپلمات غربی ادعا کرده است که این خوش‌بینی وجود دارد که در نشست آتی شورای امنیت، این دو کشور نیز با کشورهای غربی همراه شوند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.