اردنی‌ها برای آزادی بازداشت شدگان در برابر مقر اول‌وزیر تحصن کردند

۰۸م آذر ،

aljazeera5-17.jpg

اردنی‌ها برای آزادی بازداشت شدگان در جریان اعتراضات اخیر این کشور در مقابل ساختمان اول وزیری تحصن کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ده‌ها تن از خانواده‌های کسانی که به سبب مشارکت در راهپیمایی‌های اعتراض آمیز علیه تصمیم دولت برای افزایش قیمت سوخت، بازداشت شده بودند، برای آزادی بستگانشان در مقابل ساختمان اول وزیر تجمع کردند.

در همین راستا یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با یونایتد پرس اینترنشنال اظهار کرد: نیروهای امنیتی طی چند ساعت قبل ۹ تن از اشخاصی که مسیر امان – بحر المیت را در جریان موج اخیر اعتراضات بسته بودند، بازداشت کردند.

مدیریت امنیت عمومی روز دوشنبه از بازداشت عامل اصلی ناآرامی‌های اخیر در امان که به ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و شلیک گلوله به سمت نیروهای پلیس متهم است، خبردادند.

تعداد بازداشت شدگان در جریان اعتراضات علیه تصمیم دولت در خصوص افزایش قیمت سوخت‌ به حدود ۱۵۸ تن می‌رسد.

۵۴ تن از نیروهای امنیتی نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده که ۳۰ تن آنها از نیروهای ژاندارمری و ۲۴ تن دیگر از نیروهای پلیس می باشند.

عماد ابوحطب، از اعضای شورای جبهه اسلامی کار و دو تن دیگر از اعضای جریان اسلامی نیز از میان کسانی می باشند که پرونده‌شان به سبب اتهاماتی مبنی بر دست داشتن در اعتراضات به دادگاه نظامی ارجاع داده شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.