اردن به خلبان فراری سوریه پناهندگی داد

وزیر  مشاور در امور اطلاع رسانی اردن گفت که این کشور به خلبان فراری سوریه پناهندگی سیاسی داده است.

به گزارش عصر ایران، به نقل از رویترز ،”سمیح المعایطه” وزیر مشاور در امور ارتباطات و اطلاع رسانی اردن قبل ز این گفته بود که خلبان جنگنده میگ۲۱ ارتش سوریه از اردن تقاضای پناهندگی سیاسی کرده است.

یک فرونده جنگنده “میگ ۲۱ ” متعلق به نیروی هوایی سوریه امروز پنج شنبه در اردن فرود آمد.یک فروند هواپیمای نظامی میگ ۲۱ در ساعت ۱۱ صبح امروز پنج شنبه به وقت محلی در پایگاه هوایی “ملک حسین”  به زمین نشست.

فعالان مخالف حکومت سوریه می گویند این نخستین اقدام یک خلبان نظامی سوریه برای جداشدن از ارتش این کشور از زمان آغاز اعتراضات ضد حکومتی در سوریه در ۱۵ ماه گذشته است.

وزارت دفاع سوریه نیز در مقابل با توصیف این خلبان جدا شده از ارتش به عنوان “فراری” و “خائن” اعلام کرد این خلبان را تحت تعقیب قرار می دهد.

قبل از این هم شماری از نیروهای نظامی سوریه از  ارتش این کشور جدا شده و نیروی نظامی برای مقابله مسلحانه با حکومت دمشق تشکیل داده بودند.

پایگاه هوایی ملک حسین در ۸۰ کیلومتری شمال شرقی “امان” پایتخت اردن قرار دارد.

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که ارتباط رادیویی با یک فروند هواپیما از همین نوع در ساعت ۱۰ و ۳۴ دقیقه صبح امروز پنجشنبه در هنگام پرواز آموزشی در مرزهای جنوبی این کشور با اردن قطع شده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.