اردور اسفناج با ژامبون

۱۳م اسفند ،

اردور اسفناج با ژامبون

مواد لازم برای ۴ نفر:
*ژامبون مرغ یا گوشت  ۱۲ تا ۱۵ ورق
*اسفناج پخته شده  حدود ۲ لیوان
*قارچ  ۳۰۰ گرم
*پیاز متوسط  یک عدد
*پودر پنیر پارمسان  ۲ قاشق غذا خوری
*خامه صبحانه ۵۰گرم
*پنیر فیلا دلفیا یا پنیر مخصوص پیتزا  ۴ قاشق غذا خوری
*نمک و فلفل  به مقدار لازم

 

 


روش تهیه :
۱) ابتدا اسفناج ها را شسته، خرد کرده و می پزیم و طبق دستور ۲ لیوان اسفناج پخته شده آماده می کنیم، پیاز را نگینی بسیار ریز خرد کرده و با کمی کره و روغن مایع داخل یک ماهیتابه مناسب تفت می دهیم، وقتی پیازها بلوری شدند اسفناج را اضافه کرده و با پیاز خوب تفت می دهیم تا بوی خامی اسفناج گرفته شده و عطر خوش آن متصاعد شود.
۲) قارچ ها را نیز ریز خرد کرده به مخلوط اسفناج اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا قارچ ها نیز کمی پخته شوند. مواد را پس از این که آماده شد با نمک و فلفل مزه دار کرده و از روی حرارت برمی داریم.
۳) ورقه های ژامبون را که بهتر است مستطیل شکل باشند پهن کرده، یک طرف آنها از مواد قرار می دهیم و کمی پنیر پیتزا قرار داده و سپس لوله می کنیم.
۴) کف یک سینی یا پیرکس را خامه صبحانه ریخته و روی آن فلفل سیاه و مقداری نمک می پاشیم سپس رول های آماده شده را روی خامه چیده و روی تمامی آنها را با پودر پنیر پارمسان می پوشانیم.
۵) فر را از قبل با دمای ۱۸۰ سانتی گراد گرم کرده و سینی را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پنجره وسط فر قرار می دهیم تا رول ها گرم شده و پنیر داخل آنها نیز ذوب شود.
۶) برای تزئین روی آنها می توانیم از مقداری سبزی خشک معطر مثل مرزه و پودر فلفل سیاه استفاده کنیم. این رول ها برای اردور و پذیرایی عصرانه بسیار مناسب می باشند و اگر آنها را کمی تند درست کنیم بسیار خوش خوراک ترند.

 

غذاهای بیشتر :

مشترک شوید و مطالب ما را از دست ندهید.

آشپزی ما
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Hippie:

    Shiver me timbers, them’s some great inofrmaiton.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.