اردوغان تانک ملی ترکیه را رونمایی کرد آن هم در آستانه انتخابات

اردوغان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تانک ملی رو کرد .

اردوغان تانک ملی ترکیه را رونمایی کرد آن هم در آستانه انتخابات

به گزارش ممتاز نیوز، ترکیه از قصد خود برای آغاز آزمایش تانک‌های ساخت این کشور از ماه آوریل خبر داد؛ اقدامی که به زغم مخالفان دولت، تلاشی است برای افزایش محبوبیت رجب طیب اردوغان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ مه.

خبرگزاری رسمی آناتولی به نقل از مورات یالچینتاش، مدیر اجرایی شرکت خصوصی بی‌ام‌سی که در عرصه صنایع دفاعی فعال است، نوشت: «نخستین نمونه از تانک ملی ترکیه با نام آلتای در ۲۳ آوریل تحویل ارتش ترکیه می‌شود تا پس از انجام آزمایش‌های اولیه، تولید انبوه آن از سال ۲۰۲۵ در آنکارا آغاز شود.»

مطابق اعلام شرکت بی‌ام‌سی، تانک آلتای نسبت به نسخه طراحی شده در سال ۲۰۲۲ دارای زره‌های تقویت شده، سیستم حفاظتی بهتر و سیستم جدیدتر کنترل آتش است. آقای یالچینتاش ابراز امیدواری کرده که ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو بتواند در آینده‌ای نزدیک تانک آلتای به کشورهای متحد خود صادر کند.

اردوغان امیدوار است که پروژه‌های نظامی بلندپروازانه محبوبیت او را در میان رای دهندگان ملی‌گرا و محافظه‌کار مذهبی افزایش دهد. او پیشتر نیز پروژه‌‌های ساخت پهپاد، جت جنگنده و نسل جدید شناور بدون سرنشین را کلید زده بود.

با این وجود، نتایج آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در ترکیه نشان می‌دهد که آقای اردوغان از رقیب اصلی خود، کمال قلیچ‌داراوغلو که نامزد منتخب ائتلاف ۶ حزب مخالف دولت است، عقب افتاده است.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز ۱۴ مه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.