اردوغان: در سفر به امارات کارهای مهمی انجام می‌دهیم/ تورم قبل از انتخابات کاهش می‌یابد

رئیس جمهوری ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد، قصد دارد به زودی عازم امارات شود و گام‌های جدی برای اصلاح روابط بردارد.

اردوغان: در سفر به امارات کارهای مهمی انجام می‌دهیم/ تورم قبل از انتخابات کاهش می‌یابد

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از شبکه “ان تی وی”، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت، آنکارا همانند اقداماتی که طی هفته‌های اخیر در روابطش با امارات برقرار کرده و منجر به سرمایه گذاری شده است، گام‌هایی نیز برای بهبود روابط با مصر و رژیم صهیونیستی خواهد برداشت.

اردوغان گفت: امارات یک طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار کلید زده است. از طریق این طرح آینده‌ای کاملا متفاوت خواهیم ساخت.

اردوغان درخصوص روابط با تل‌آویو و قاهره هم گفت، مشابه اقداماتی که با امارات اتخاذ شده، با دیگران هم اتخاذ خواهد شد.

آنکارا و ابوظبی هفته پیش توافقنامه‌های سرمایه گذاری به ارزش میلیاردها دلار امضا کردند و اردوغان گفت، دوره جدیدی از روابط را اعلام خواهد کرد.

در ماه جاری پس از اینکه ترکیه زوج صهیونیستی در بازداشت را آزاد کرد، در یک تماس تلفنی کم سابقه با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

رجب طیب اردوغان در بازگشت از ترکمنستان در هواپیما در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره روابط آنکارا و ابوظبی، گفت: در ماه فوریه سفری به امارات متحده عربی خواهم داشت. با هیئتی بزرگ خواهم رفت و اقدامات مهمی انجام خواهیم داد. یک برنامه سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ارائه کردند. با اجرای این طرح شاهد روند جدید در روابط دوجانبه خواهیم بود.

اردوغان در خصوص تنش میان اوکراین و روسیه اذعان کرد: خواستار ایفای نقش به منظور کمک به حل بحران از طریق گفت‌وگو با مقامات روسیه و اوکراین هستیم.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش قیمت‌ها به دلیل تحرکات بدون مبنای اقتصادی در نرخ ارز اظهار کرد: با اشتغال و تولید این مشکل را حل خواهیم کرد. از شما خواهش می‌کنم بدون توجه به گروه‌هایی که قصد سوءاستفاده از حوادث مختلف را دارند به دولت و کشورتان اعتماد کنید.

اردوغان تاکید کرد: من هرگز از افزایش نرخ بهره حمایت نکردم، نمی‌کنم و نخواهم کرد. من هرگز در این موضوع سازش نخواهم کرد. ما در این امر موفق خواهیم شد. ان‌شاءالله خواهید دید که تورم قبل از انتخابات چقدر کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم از کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند حمایت لازم را انجام دهیم، تا زمانی که سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال می‌کنید از شما حمایت خواهیم کرد.

اردوغان ضمن ابراز خرسندی از دیدارهایی که با همتایان ایرانی، تاجیک، آذربایجانی و پاکستانی خود در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان انجام داده، گفت: تمام رهبران از تغییر اسم شورای همکاری کشورهای ترک به سازمان دولت‌های ترک بسیار خرسند هستند، البته که برخی از این موضوع ناراحت هستند؛ اما روسیه جزء این کشورها نیست، روز جمعه برادرم الهام علی‌اف در روسیه جلسه داشت و این دیدار را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.