اردوغان: رای به عضویت سوئد در ناتو نخواهیم داد

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که سوئد با دادن مجوز قرآن‌سوزی آن هم جلوی سفارت ترکیه، «دیگر نمی‌توانند در مورد پیوستن به ناتو از ما توقعی داشته باشد».

اردوغان: رای به عضویت سوئد در ناتو نخواهیم داد

به گزارش ممتاز نیوز، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل سفارت این کشور در سوئد گفت: روشن است که کسانی که جلوی سفارت کشورمان چنین اقدامی را مرتکب شدند، دیگر نمی‌توانند در مورد عضویت در ناتو از ما توقعی داشته باشند.

صبح روز شنبه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سخنانی گفت سفر برنامه ریزی شده هفته آینده همتای سوئدی او به آنکارا پس از صدور مجوز مقامات سوئدی برای برگزاری تظاهرات در استکهلم –پایتخت سوئد- لغو شده است.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران گفته بود: این مجوز با وجود همه هشدارهای ما به این شخص داده شده است. این اقدام زشت حدود ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ انجام خواهد شد، امیدوارم مقامات سوئدی تا آن زمان اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه این کار را ندهند.

سوئد و فنلاند در هجدهم ماه مه و در پی حمله روسیه به اوکراین، به صورت رسمی خواستار عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدند.

اما ترکیه که از اعضای ناتو است، با این مسئله مخالفت کرد. آنکارا حمایت ادعایی فنلاند و سوئد از گروه‌هایی مانند حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و گروه «فتح‌الله گولن» را که در ترکیه سازمان “تروریستی” محسوب می‌شوند، دلیل مخالفت خود معرفی کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.