اردوغان: ریشه تروریست‌ها را خشک خواهیم کرد

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به عملیات ضدتروریستی موفق پنجه-شمشیر تاکید کرد که در کوتاهترین زمان ریشه تمام تروریست‌ها را می‌خشکانیم.

اردوغان: ریشه تروریست‌ها را خشک خواهیم کرد

به گزارش ممتاز نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در مراسم افتتاحیه سد یوسف‌الی و نیروگاه برق آبی در آرتوین بار دیگر بر مبارزه با تروریسم تاکید کرده و اظهار داشت: طی چند روز گذشته حملات هوایی، توپخانه‌ای و پهپادی گسترده علیه تروریست‌ها انجام دادیم. به امید خدا در کوتاهترین زمان ممکن ریشه تمام تروریست‌ها را می‌خشکانیم.

اردوغان در خصوص عملیات موفق پنجه-شمشیرگفت: در پاسخ به حمله بزدلانه‌ای که جان ۶ شهروند بی گناهمان را گرفت، اهداف تروریستی در شمال عراق و سوریه را با خاک یکسان کردیم.

اردوغان تصریح کرد: کسی نمی‌تواند مانع ما شود در جاهایی که حملات علیه مرزها و شهروندانمان ادامه دارد، خط امنیتی را تا جایی که لازم باشد می‌کشانیم.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: پایان راه برای کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند با بازی با کلمات، تغییر نام گروه‌های تروریستی و عکس گرفتن سربازانشان در کنار این عناصر، حواس ترکیه را پرت کنند، فرا رسیده است.

وی ضمن انتقاد از حامیان تروریسم گفت: هویت، آدرس و سابقه کیفری تروریست‌ها را می‌دانیم. همچنین خوب می‌دانیم که چه کسانی از تروریست‌ها حمایت و آنها را تسلیح و تشویق می‌کنند.

اردوغان اذعان داشت: اجازه نخواهیم داد خون شهید ۴ ساله و معلم ۲۲ ساله (در حمله تروریستی به شهر کارکامیش) پایمال شود.

رئیس جمهور ترکیه درباره سد یوسف‌ا‌لی در استان آرتوین اظهار داشت: سد یوسف‌ا‌لی با ۲۷۵ متر ارتفاع بلندترین سد در کشور بوده و در جهان نیز در رده خود در رتبه پنجم قرار دارد.

وی ابراز داشت: سد یوسف‌الی با تولید انرژی سالانه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون کیلووات ساعت به ارزش ۵ میلیارد لیر به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

اردوغان در خصوص خودروی ملی برقی خاطرنشان کرد: توگ را در زمینه فناوری و برندسازی و نیروگاه یوسف‌الی را در زمینه زیرساخت به‌عنوان پروژه‌های نمادین برای ورود به قرن ترکیه می‌بینیم.

رئیس جمهور ترکیه درباره ظرفیت تولید برق سد یوسف‌الی گفت: سد یوسف‌الی دارای ظرفیت تولید برق برای تامین انرژی مورد نیاز ۲.۵ میلیون خانه مسکونی یا ۷۵۰ هزار دستگاه خودروی توگ است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.