اردوی تیم ملی والیبال/ تاکید “ولاسکو” روی دریافت

۸فروردین ۱۳،

تمرکز روی دریافت و تمرین روی توپ‌های برگشتی مهم‌ترین دستورالعمل ولاسکو در اردوی تیم ملی بود.

به گزارش خبرنگار دانشجویان ایران (ایسنا)، دور دوم تمرینات تیم ملی والیبال بزرگسالان از ساعت ۱۱ امروز صبح (یکشنبه) در تالار فدراسیون پیگیری شد و ملی‌پوشان ایران زیر نظر “خولیو ولاسکو” تمرینات خود را دنبال کردند.

برنامه اصلی تمرین امروز تیم ملی والیبال روی دریافت متمرکز شده بود. با توجه به تغییر قوانین والیبال و خطای دریافت با پنجه در مسابقات رسمی سال ۲۰۲۴ “ولاسکو” تاکید بسیاری روی دریافت بازیکنان با ساعد داشت.

سرمربی تیم ملی ابتدا ملی‌پوشان را به دو گروه تقسیم کرد. طبق معمول یک گروه ۸ نفره به کار بدنسازی پرداختند و گروه دوم تمرین سرویس، دریافت، پاس‌های کوتاه و اسبک‌های سرعتی را مرور کردند.

“ولاسکو” از نزدیک روی عملکرد تکنیکی هر بازیکن نظارت می‌کرد.

او تاکید بسیاری روی کار بازیکنان سرعتی داشت. به ویژه از “علی تازهی” بازیکن تازه راه یافته به اردوی تیم ملی الف می‌خواست تا با دقت بسیاری توپ‌های کوتاه و مواج “مهدوی” را در زمین حریف بخواباند.

حال و هوای سال نو کاملا در تمرین ملی‌پوشان مشهود بود و به نظر می‌رسید همه کادر فنی و بازیکنان همراه هم به آرایشگاه برای اصلاح مو رفته‌اند. چرا که همه آنها برخلاف اردوهای قبلی موهای مرتب و تازه قیچی خورده‌ای داشتند. با این حال ملی‌پوشان هر کدام با کفش خود در تمرین حاضر شده بودند.

در کنار “ولاسکو”، حسین مدنی ، احمد مساجدی، رحمان محمدی‌راد ، ناصر شهنازی حضور داشتند. عباس برقی هم برای ملاحظه تمرینات به سالن آمده بود. در حالی که احساس می‌شد سرمربی تیم ملی دور دوم تمرینات را در سال تازه با فشار بسیاری آغاز کرده است ملی‌پوشان که برای قرار گرفتن در لیست ۲۵ نفره لیگ جهانی انگیزه بسیاری داشتند با جدیت کار را دنبال می‌کردند.

حضور بازیکنان با تجربه چون سعید معروف، علی موسوی و حمید زرینی در کنار جوانان جویای نامی چون تشکری، یوسفی و تازهی نوید تشکیل یک تیم قدرتمند را برای شرکت در مسابقات سال ۹۱ می‌داد.

طبق برنامه تیم ملی تمرین در نوبت عصر امروز پیگیری می‌شود و ملی‌پوشان باید بر روی توپ‌های برگشتی یعنی بزرگترین نقطه ضعف روزهای اخیر والیبال ایران کار کنند.

به گزارش ایسنا، در کنار تیم ملی بزرگسال تیم ملی ب ایران نیز در ساعت ۹ الی ۱۱ صبح و بعدازظهر ۱۵-۱۷ عصر تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

تیم ملی (ب) ایران تحت عنوان زیر ۲۳ سال در سال تازه کار خود را دنبال می‌کند و به احتمال بسیار به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام خواهد شد. هدایت این تیم را پیمان اکبری و رضا ابراهیمی بر عهده دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.