ارزانتر شدن خدمات پزشکی با تجمیع صندوق های بیمه

معاون وزیر بهداشت، یکی از دستاوردهای تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان را تجمیع صندوق های بیمه و در نتیجه ارزانتر شدن خدمات پزشکی در قبال افزایش خرید خدمات ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما، مهندس عمادی معاون وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی و سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به وجود ۷۵ میلیون دفترچه بیمه در کشور در کنار ۱۰ تا ۱۶ درصد افرادی که بیمه ندارند گفت: این آمارها نشان می دهد که برخی افراد ۲ تا ۳ دفترچه دارند، مسئله ای که با تاسیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان برطرف می شود.
وی افزود: وجود یک سازمان بیمه موجب گسترش بیمه و زیر پوشش بیمه همگانی قرار گرفتن همه مردم می شود.
عمادی تصریح کرد: در ادغام صندوق های بیمه، ما هیچ خدمت و تعهدی را از کسی نمی گیریم، یعنی با تجمیع سازمانهای مختلف، در مرحله نخست، تعهدات آنها کاسته نخواهد شد بلکه یک کارگروه با تایید وزیر تعاون و با حضور نمایندگان بیمه ها با همفکری به نظر واحدی خواهند رسید و به تدریج یک تعهد مشترک که مورد پذیرش همه این سازمانهاست، به عنوان تعهد مشترک انتخاب می شود.
 سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان در ادامه گفت: ملاک این است که افراد دارای تمکن مالی بیشتر، سرمایه گذاری بیشتری در صندوق انجام دهند ولی کسانی که نیاز بیشتری دارند،‌ استفاده بیشتری ببرند.
وی افزود: هم اکنون هم بیمه ایرانیان با ۵۰ درصد پرداخت دولت و ۵۰ درصد مردم، تمام تعهداتی که برای بیمه کارکنان دولت هست، ارائه می دهد و کسانی که بیمه نیستند می توانند با پرداخت ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان برای هر سال به ازای هر نفر، ثبت نام کنند.
 سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان تصریح کرد:‌ هم اکنون ۴ میلیون نفر از مردم زیر پوشش بیمه ایرانیان هستند که ما آن را گسترش خواهیم داد.
عمادی یکی دیگر از مشکلات کنونی بیمه ها را فروش بسته بیمه پایه به نام بیمه تکمیلی ذکر کرد و گفت: در بیمه سلامت، ما ابتدا باید پایه بیمه درمان را مشخص و هر ساله هم آن را بازنگری کنیم تا براساس آن وضع بیمه تکمیلی مشخص و به آن مجوز داده شود.
وی افزود: اعتقاد جمعی پشتوانه بیمه سلامت قرار دارد و دو وزارتخانه بهداشت و تعاون پای کار آمده اند، سازمان های مرتبط مانند نظام پزشکی کمک می کنند و اساسنامه  سازمان بیمه سلامت ایرانیان از طرف وزیر تعاون به همه ۱۷ صندوق بیمه ابلاغ شده است.
در این گفتگو  دکتر امامی رضوی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تجمیع منابع بیمه های کنونی گفت: این کار موجب پیدا شدن امکان برای پوشش بیشتر بیمه ای می شود.
وی افزود: الان به علت موازی کاری  تعدد بیمه ها، ما هدر رفت منابع داریم ولی با تجمیع منابع در یک صندوق، سازمان بیمه سلامت وقتی بخواهد خدماتی را بخرد چون این خرید به صورت وسیع است، قیمت پایین تری را می پردازد و مردم سود آن را می برند.
دکتر امامی رضوی در ادامه با توجه به الزام قانون برای بیمه اجباری مردم گفت: ما به صورت مکرر شاهد بیمارانی هستیم که می گویند بیمه نداریم ولی با تشکیل سازمان بیمه سلامت و در چارچوب پزشک خانواده، پزشک معتمد از زمان تولد در اختیار فرد قرار دارد و پرونده الکترونیک سلامت برای وی تشکیل خواهد شد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.