ارزان‌ترین اجاره آپارتمان در تهران چقدر است؟

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

با توجه به افزایش قیمت خانه و بهای اجاره‌ها، تقاضا برای اجاره واحدهای کوچک افزایش یافته و با توجه به اینکه اجاره‌نشینان هر سال باید به مبلغ اجاره اضافه کنند مجبورند سراغ خانه‌های کوچک‌تر …

با توجه به افزایش قیمت خانه و بهای اجاره‌ها، تقاضا برای اجاره واحدهای کوچک افزایش یافته و با توجه به اینکه اجاره‌نشینان هر سال باید به مبلغ اجاره اضافه کنند مجبورند سراغ خانه‌های کوچک‌تر روند که خود بر میزان تقاضای این واحدها افزوده است البته طبق استعلام از بازار مسکن نرخ بهای ماهانه کوچکترین واحد مسکونی در جنوب تهران حدود ۷۵۰ هزار تومان است. در پی بالا رفتن قیمت خانه، کاهش قدرت خرید مردم، افزایش جمعیت و مهاجرت، میزان اجاره‌نشینی در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت و در این میان استقبال از رهن و اجاره واحدهای کوچک نیز بیشتر شده است.بررسی‌های آماری نشان‌دهنده این است که میزان قراردادهای منعقد شده در بخش اجاره مسکن با آغاز سال جدید و نزدیک شدن به فصل تابستان با رشد چشمگیری مواجه شده است.

در این میان بازار مسکن در بخش اجاره مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اینکه قدرت بیشتری برای اجاره واحدهای کوچک وجود دارد قیمت این واحدها در نقاط مختلف شهر بررسی شده است.

بر این اساس یک واحد ۴۰ متری واقع در خیابان یوسف‌آباد، یک خوابه با ۱۰ میلیون تومان پول پیش و ۸۵۰ هزار تومان پرداختی ماهانه برای اجاره به بازار معرفی شده که این مبلغ بر اساس عرف بازار مسکن که هر یک میلیون تومان معادل پرداختی ماهانه ۳۰ هزار تومان است، معادل اجاره ماهانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌شود.

یک واحد ۴۰ متری در خیابان امین‌حضور، طبقه دوم با انباری ۲۵ میلیون تومان رهن کامل سپرده شده است که معادل ۷۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه است.

یک واحد ۴۰ متری واقع درخیابان حسن‌آباد، یک خوابه با انباری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان ودیعه و پرداختی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای اجاره به بازار معرفی شده است که معادل ۸۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه است.

یک واحد ۴۰ متری در خیابان بهار شیراز به قیمت ۲۵ میلیون تومان پول پیش و ۷۵۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه می‌شود.

یک واحد ۴۰ متری در خیابان هاشمی همراه با ۱۴ متر حیاط به قیمت ۱۰ میلیون تومان پول پیش و ۵۰۰ هزار تومان اجاره سپرده شده است که معادل پرداختی ماهانه ۸۰۰ هزار تومان است.

یک واحد ۴۵ متری واقع در پونک با قیمت ۴۰ میلیون رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

یک واحد ۴۲ متری واقع در خیابان دامپزشکی یک خوابه با قیمت هفت میلیون تومان پول پیش و ۶۰۰ هزار تومان اجاره به بازار معرفی شده است که معادل پرداختی ماهانه ۸۱۰ هزار تومان است.

یک واحد ۴۵ متری واقع در شریعتی جنوبی، همراه با پارکینگ و آسانسور به قیمت ۱۵ میلیون تومان ودیعه و ۸۰۰ هزار تومان اجاره سپرده شده است که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

یک واحد ۴۵ متری در خیابان سبلان جنوبی همراه با انباری به قیمت ۲۵ میلیون تومان و ۳۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

هچنین یک واحد ۴۵ متری واقع در خیابان بریانک همراه با پارکینگ با قیمت ۲۰ میلیون تومان پول پیش و ۲۶۰ هزار تومان اجاره به بازار معرفی شده که معادل پرداختی ماهانه آن ۸۶۰ هزار تومان است.

بررسی های میدانی از وضعیت اجاره بها در سطح شهر تهران حاکی از آن است که با توجه به کوچک بودن واحدها و نداشتن امکانات از جمله آسانسور به ویژه برای طبقات بالا، قیمت رهن و اجاره این واحدها بالاست و با توجه به تورم موجود در جامعه و افزایش سالانه نرخ اجاره‌ها، متقاضیان این بخش باید مبلغ چشمگیری را به میزان اجاره‌اشان اضافه کنند که به دلیل نداشتن استطاعت مالی مجبورند دنبال واحدهای کوچک‌تر باشند.

بنا به اعلام بانک مرکزی شاخص بهای مسکن اجاره‌ای در زمستان سال گذشته در پایتخت ۲٫۸ درصد افزایش یافته است.بر این اساس بررسی نوسانات اجاره بها طی ۱۰ سال گذشته هم نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت اجاره مربوط به سال ۸۷ با ۲۸٫۶ درصد و کمترین میزان افزایش مربوط به سال ۸۹ با ۶ درصد بوده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز میزان افزایش اجاره بها در ابتدای سال را هشت درصد عنوان کرده و معاون وی نیز بر رصد دائمی بازار مسکن تاکید کرده است.به گفته مظاهریان امسال بازار مسکن در بخش خرید و اجاره با جهش قیمتی همراه نخواهد شد و افزایش قیمت در این بخش همگام با تورم عمومی جامعه پیش می‌رود نه بیشتر.

— .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.