ارزش بازار سهام از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان گذشت

۱۴فروردین۱۳،

خبرگزاری ایرنا: در نتیجه معاملات امروز سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار، ارزش بازار سهام به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و شاخص کل با ۱۶۰ واحد رشد تا ۴۰ هزار و ۱۵۱ واحد بالا رفت.

در دومین هفته کاری امسال، دومین رکورد بازار سرمایه در سال ۹۲ رقم خورد و شاخص برای اولین بار در تاریخ بورس، از مرز ۴۰ هزار واحد گذشت.

شرکت های حاضر در گروه فراورده های نفتی امروز یک سوم ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند تا همانند دیگر روزهای کاری بورس ۹۲، در کانون توجه سرمایه گذاران قرار بگیرند.

امروز سهام داران ۲۱۳ میلیون و ۱۰۴ هزار سهم را به ارزش ۶۳۶ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال خریداری کردند. این داد و ستدها در ۲۳ هزار و ۴۹۵ دفعه انجام شد. این در حالی است که سهام داران در مجموع ۲۶ میلیون سهم از سهام شرکت های فراورده های نفتی را به ارزش ۲۱۳ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال خریداری کردند تا ۲٫۹۸ درصد ارزش معاملات امروز بازار سهام به این گروه اختصاص داشته باشد.

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) امروز با انتشار یافتن این گزارش اعلام کرد: در نتیجه معاملات امروز سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار، ارزش بازار به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و شاخص کل با ۱۶۰ واحد رشد تا ۴۰ هزار و ۱۵۱ واحد بالا رفت.

بیشترین تاثیر را بر روند امروز شاخص، سهام شرکت های پالایش نفت بندرعباس، بانک پاسارگاد، بانک ملت و مپنا برجای گذاشت. در مقابل، نماد فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت.

همچنین امروز شاخص صنعت با ۵۹ واحد افزایش به ۳۴ هزار و ۸۰۰ واحد رسید و شاخص بازار اول با ثبت عدد ۳۱ هزار و ۵۳۴ واحد، ۹۹ پله بالاتر از دیروز ایستاد. در عین حال شاخص بازار دوم هم ۴۶۶ واحد بالا رفت تا به ۶۷ هزار و ۵۰۵ واحد برسد.

پرحجم ترین صف خرید امروز به شرکت های پاکسان، مپنا، حفاری شمال و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی اختصاص داشت و سهام داران شرکت های بین المللی توسعه ساختمان، تولید محور خودرو و فرآورده‌های ‌غذایی‌ و قند پیرانشهر برای فروش سهامشان در صف ایستادند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.