ارزش سهام بانک ها در بورس مشخص شد/ پاسارگاد همچنان در صدر

ارزش سهام بانک ها در بورس مشخص شد/ پاسارگاد همچنان در صدر | چاپ |
یکشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۴:۰۸

بینا- بانک پاسارگاد، با ارزش بازار ۳۹ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریالی در صدر جدول بانکی ها قرار گرفته و پس از آن بانک ملت با ارزش بازار ۲۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریالی در رتبه دوم و بانک تجارت با ارزش بازار ۲۵ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریالی در رتبه سوم جدول ۱۰ ردیفه این صنعت قرار گرفته است.
به گزارش بینا،ادراه آمار شرکت بورس اعلام کرد از ابتدای امسال تا دهم مردادماه، چهار میلیارد و ۲۲۵ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۵۳۴ سهم از سهام بانک ها و موسسات اعتباری به ارزش ۱۰ هزار و ۳۶۴ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۱۸۱ هزار ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.
بر اساس آمار استخراجی از اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس، از میان سهام معامله شده در این مدت، سه میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۵۳۴ سهم به صورت خرد و بلوک خریداری شده است که ارزش آن بیش از هفت هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۹۹۱ میلیون و ۱۸۱ هزار ریال است.
این در حالی است که با توجه به معامله سه میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۷۳۳ هزار سهمی بانک ها و موسسات اعتباری در مدت مشابه سال ۹۰، حجم معاملات خرد و بلوک سهام این صنعت با رشد ۶٫۸۷ درصدی مواجه شده است.
مجموع سهام ۱۰ شرکت حاضر درصنعت بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی ۱۲۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون سهم است.
ارزش بازار سهام شرکت های بانکی در یازدهم مرداد ماه امسال بالغ بر ۱۹۷ هزار و ۱۵۸ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال بود که با توجه به ارزش بازار ۱۱۲۱ هزار میلیارد ریالی بورس کشور، این شرکت ها ۱۷٫۵۷ درصد از کل بازار را در اختیار خود گرفته اند.
در این بین، بانک پاسارگاد، با ارزش بازار ۳۹ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریالی در صدر جدول بانکی ها قرار گرفته و پس از آن بانک ملت با ارزش بازار ۲۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریالی در رتبه دوم و بانک تجارت با ارزش بازار ۲۵ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریالی در رتبه سوم جدول ۱۰ ردیفه این صنعت قرار گرفته است.
بانک صادرات ایران، بانک پارسیان، بانک اقتصادنوین، بانک کارآفرین، بانک انصار، بانک سینا و پست بانک به ترتیب در رده های بعدی جدول از لحاظ ارزش بازار قرار دارند.

 


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.