ارزش معاملات “بازار سرمایه” از مرز ۱۲۹ هزار میلیارد تومان گذشت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در بازار سرمایه از ابتدای سال جاری، ارزش معاملات به ۱۲۹ هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که در کل سال ۹۱ ارزش معاملات ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شاخص کل بورس تهران از  ۳۸ هزار و ۴۱ واحد در ابتدای سال به ۸۴ هزار و ۳۸۵ واحد رسیده که ۱۲۲ درصد بازدهی را از ابتدای سال تا پایان روز معاملاتی ۱۰ آذرماه ۹۲ از آن خود کرده است.

و همچنین ارزش بازار بورس در ابتدای سال ۹۲ از ۱۷۰هزار میلیارد تومان به ۴۱۲ هزار میلیارد تومان رسید و تا پایان ساعات معاملاتی ۱۰ آذر ماه ۹۲ در حدود ۱۴۲ درصد رشد را به ثبت رساند.

 دفعات معاملات از ابتدای سال تا دیروز ۱۰ میلیون و ۴۳۹ هزار دفعه بود در حالی که در مدت مشابه سال قبل، ۳ میلیون دفعه معاملات را به ثبت رساندیم و این نشان دهنده رشد ۳٫۵ برابری تعداد دفعات معاملات نسبت به سال قبل است.

ارزش معاملات تا دهم آذر ماه ۹۲ به ۶۷ هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که، در دوره مشابه سال ۹۱، ارزش معاملات۱۲ هزار میلیارد تومان بوده و بدین ترتیب رشد ۵٫۵ برابری را کسب کرده است.

در بازار سرمایه از ابتدای سال جاری، ارزش معاملات به ۱۲۹ هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که در کل سال ۹۱ ارزش معاملات ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است این بدین معناست که، در سال ۹۲،  ارزش معاملات بیش از کل سال قبل بوده است و تا پایان سال قطعا رشد بیشتری را تجربه خواهیم کرد و رکوردهای تازهی را در همه شاخص ها چه شاخص کل بورس چه ارزش بازار و چه دفعات معاملات به ثبت خواهیم رساند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.