ارزش واحد پول ملی مصر سقوط کرد

۸فروردین ۱۳،

بینا- بی ثباتی اقتصادی – امنیتی در مصر، سقوط ارزش واحد پول ملی این کشور را در پی داشته است.
به گزارش بینا، یورونیوز گزارش داد: لیره واحد پول ملی مصر قربانی تازه بی ثباتی در مصر است. اقتصاد این کشور با بحران دست و پنجه نرم می کند و ارزش واحد پول ملی در برابر سایر ارزها به شدت کا هش یافته است. به سبب تقاضای فزاینده، یافتن ارز در صرافی ها این روزها به کاری دشوار مبدل شده است. مصری ها اعتماد خود را به واحد پول کشورشان از دست داده اند. کاهش ارزش واحد پول ملی، خطر بحرانی تر کردن اوضاع اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

یک صراف مصری واردات از خارج را زمینه ساز افزایش درخواست برای خرید دلار و کاهش ارزش لیره مصر عنوان کرد. گزارشگر ادامه داد: کاهش ارزش لیره، افزایش قیمت کالاها را به دنبال داشته است. این روزها خرید مایحتاج ضروری برای مردم مصر بیش از پیش دشوار شده است.

یک شهروند مصری گفت: صراف ها به ما می گویند، دلار در بازار نیست. اکنون هر دلار با ده لیره معاوضه می گردد. اما ما همچنان به خرید دلار مبادرت می کنیم. گزارشگر افزود: دولت مصر باید برای افزایش اعتماد مردم به لیره تلاش کند. لیره اکنون قربانی بی ثباتی سیاسی و امنیتی در کشور شده است. دولت برای بهبود ارزش واحد پول ملی تمهیداتی چون نظارت بر بازار و واردات اتخاذ کرده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.