ارزش ین در برابر دلار به پایین‌ترین حد رسید

۲۷م آذر ،

بینا- پس از اعلام پیروزی حزب لیبرال دموکرات ژاپن در انتخابات سراسری روز قبل، ارزش ین در برابر دلار به پائین‌ترین حد در ۲۰ ماه قبل رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب لیبرال دموکرات ژاپن پیش از برگزاری انتخابات سراسری این کشور، قول داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، سیاستهای پولی انبساطی بیشتری را اجرا خواهد کرد که این مساله تاثیر بسیاری بر روند نزولی ارزش ین در برابر دلار داشته است.
بر اساس این گزارش، کاهش ارزش ین به نفع صادرکنندگان بزرگ ژاپنی خواهد بود و قدرت رقابت این شرکتها در بازارهای بین‌المللی را افزایش خواهد داد.
شینزو آبه اول وزیر پیشین ژاپن اکنون شانس مجددی پیدا کرده تا با تشکیل دولت تازه سیاستهای اقتصادی و پولی مورد نظر خود را اجرا کند. اقتصاد ژاپن در سالهای اخیر با کاهش متوالی سطح قیمتها روبرو است و این مساله تاثیر منفی بسیاری بر رشد اقتصادی این کشور داشته است.
در بازارهای بین‌المللی ارز امروز هر دلار در برابر ۸۴٫۴۸ ین مبادله شد که این بالاترین ارزش دلار در برابر ین از آوریل ۲۰۱۱ میلادی به شمار می‌رود.
ارزش یورو در برابر ین ژاپن نیز به شدت افزایش یافت و هر یورو در برابر ۱۱٫۳۰ ین مبادله شده است.
بانک مرکزی ژاپن قرار است، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته نشست تازه‌ای را برگزار کند.
‌پیش‌بینی می‌شود، بانک مرکزی ژاپن به اجرای سیاستهای انبساطی پولی ادامه خواهد داد.
فدرال رزرو آمریکا نیز در ‌تازه‌ترین نشست خود تصمیم گرفت سیاستهای انبساطی پولی را تا کاهش نرخ بیکاری به ۶٫۵ درصد ادامه دهد.
نرخ بیکاری آمریکا هم اکنون به بیش از ۷٫۷ درصد رسیده است.نرخ بیکاری این کشور از سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی تا کنون به کمتر از ۶٫۵ درصد نرسیده است.
پس از وقوع بحران مالی و اقتصادی ۲۰۰۸ میلادی تا کنون ۱۷ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.