ارزش ۵میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی / محصولات پتروشیمی ۳۶ درصد صادرات غیرنفتی را تشکیل می دهد

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود محدودیت های صادراتی برای برخی از کالاها، در شش ماهه اول سال جاری ۳۶ درصد صادرات غیرنفتی را صنایع پتروشیمی به خود اختصاص دادند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه  خبرنگاران، محمد صادق مفتح در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، افزود: ارزش صادرات محصولات پتروشیمی در شش ماهه اول امسال  پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از محورهای اصلی اقتصاد کشور بحث جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه است تصریح نمود: صنعت نفت یکی از معدود بخش هایی است که مزیت نسبی بالایی در این زمینه دارد و می تواند با ایجاد حلقه های ارتباطی موضوع خام فروشی را به حداقل برساند.

مفتح تصریح نمود: گام بعدی باید  افزایش قابلیت های صادراتی صنایع پایین دست پتروشیمی که مصرف نماینده محصولات پلیمری باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت های مواد اولیه در چند ماه قبل رشد بسیار بسیاری داشته است گفت: این موضوع جای گلایه دارد و اگر تدبیر لازم در این خصوص انجام نشود و کالای تولیدی پتروشیمی ها با قیمت معقول در صنایع پایین دستی قرار نگیرد، تولیدکنندگان با مشکل مواجه می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه صنایع پایین دستی گفت: صنایع پتروشمی و پایین دستی باید مسایل پیش روی تولید در این بخش را بررسی و مرتفع نمایند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.