ارزیابی روشنفکری در ایران از “زاویه” شبکه ۴

۱۵م آذر ،

رنامه “زاویه” امشب ساعت ۲۰:۳۰ با محوریت ارزیابی روشنفکری در ایران، به تهیه کنندگی علیرضا حائری وبا حضور ۲تن از اساتید دانشگاه روی آنتن شبکه ۴ می رود.

علیرضا حائری تهیه کننده برنامه “زاویه” شبکه ۴ در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: “زاویه” امشب با موضوع ارزیابی روشنفکری در ایران وبا حضور منصور هاشمی از مدافعان روشنفکری و شهریار زرشناس منتقد روشنفکری، روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: چنین گزارشی از دایره المعارف بزرگ اسلامی و گفتگو با سید کاظم بجنوردی، رئیس دایره المعارف بزرگ اسلامی، از دیگر بخشهای برنامه است.

*کل فضای دایره المعارف اسلامی از زاویه شبکه ۴
وی تصریح کرد: در این برنامه، در فضای دایره المعارف اسلامی چرخیدیم و کل اتاق ها و کتابخانه های دایره المعارف را توسط دوربین زاویه، به تصویر کشیده ایم.

وی افزود: در برنامه امشب، خلاصه ای از دو برنامه قبل دربارهٔ روشنفکری را که به ترتیب با حضور آجودانی و حجت الاسلام نبوی و همچنین اساتید، زیبا کلام و خسرو پناه برگزار شده بود را نیز پخش می کنیم.

وی با اشاره به سایر بخشهای برنامه گفت: در بخش چند خط به استاد محمد خواجوی و اینکه به زودی پژوهشکده ای برای تحول علوم انسانی توسط شیرازی ها تأسیس می شود، می پردازیم.

وی ادامه داد: همچنین پرداختن به صحبت یکی از اهالی حوزه مبنی بر مغایرت رشته های علوک انسانی، جامعه شناسی و روان شناسی با مبانی اسلامی، می پردازیم.

* دانشگاه الزهرا و مطالعات علمی زنان

وی تصریح کرد: همچنین پرداختن به اینکه، قرار است دانشگاه الزهرا به عنوان مرجع علمی در مبحث مطالعات

علمی زنان مطرح شود، از دیگر بخشهای چند خط خبر، زاویه است.

*”زاویه و پرسه ها

وی ادامه داد: در بخش “پرسه ها” آماری از تولید علوم انسانی از ۳۸ سال قبل تاکنون که چندان راضی کننده نبوده نیز ارائه می دهیم.
حائری خاطر نشان کرد: بحث راجع به اظهارات مسعود درخشان مبنی بر آغاز تولید ملی از فرهنگ و زبان ملی از دیگر قسمت های زاویه است.
وی ادامه داد: همچنین اظهارات جدید میرجلال الدین کزاری دربارهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مبحث واژه گزینی از سایر بحثهای برنامه است.

گفتنی است، “زاویه” امشب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه روی آنتن شبکه ۴ می رود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.