ارز تامین می شد، پیکاپ آمده بود

۰۳م اسفند ،

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در پاسخ به «عصرخودرو»:

ارز تامین می شد، پیکاپ آمده بود

مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل گفت: ناهماهنگی بین بانک عامل و بانک مرکزی عرضه کشنده A7 را با تاخیر مواجه کرد.

به گزارش «عصرخودرو» هاشم یکه زارع با بیان این مطلب دربارهٔ به سرانجام رسیدن تعهداتی که در ابتدای سال جاری وعده داده بود گفت: ابتدای امسال ایران خودرو دیزل از ورود ۷ محصول تازه به بازار تا انتهای سال جاری خبر داد که با تلاش فراوان بخش عمده ای از تعهدات اجرایی شده است.

وی با اشاره به ورود کشنده a7 به بازار در یک ماهه باقی مانده به پایان سال گفت: عملیات اجرایی تولید این محصول مدت زمان بسیاری است نهایی شده با این وجود به سبب ناهماهنگی بین بانک عامل و بانک مرکزی تاکنون ارز مورد نیاز برای ترخیص قطعات این محصول از گمرک تامین نشده است.

وی تصریح کرد: با این وجود این مشکل نیز مرتفع شده و به زودی شاهد ورود این کشنده به بازار خواهیم بود.

یکی دیگر محصولاتی که ایران خودرو دیزل وعده ورودش را بازار داده بود کشنده دنیز بود، که یکه زارع دربارهٔ این محصول نیز گفت: خط تولید این کشنده راه اندازی شده و بیش از ۲۰۰ دستگاه از آن نیز آماده واگذاری است . وی تاکید کرد: مجوز شماره گذاری دنیز از سازمان های مربوطه کسب شده و در روزهای آتی شماره گذاری خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین از سهند به عنوان دیگر محصول وعده داده شده نام برد و گفت: کامیون سهند نیز تولید شده و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ دستگاه از آن وارد بازار شده است.

یکه زارع دربارهٔ اتوبوس های ۱۲ متری و ۱۸ متری این شرکت نیز گفت: اتوبوس ۱۲ متری تولید  و آماده واگذاری است که البته زمان آن بستگی به تامین بودجه از سوی شهردای دارد.

وی همچنین از عقد تفاهم نامه واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی آرتی ۱۸ متری با شهردای خبر داد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین زمان افتتاح خط تولید خودرو پیکاپ را اردبیهشت ماه اعلام کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود خط تولید این خودرو بهمن ماه افتتاح شود اما به سبب مشکلات ارزی این اتفاق نیافتاد. وی تاکید کرد: اگر در زمان مقرر ارز مورد نیاز تامین می شد، این خودرو تاکنون به بازار عرضه شده بود.

مدیرعامل پیشین پارس خودرو در انتها زمان عرضه ون برلیانس به بازار را نیز شهریور ماه اعلام کرد.

 

جمعه ۴ اسفند   ۱۱:۴۱

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.