ارز صادرکنندگان در خدمت تولید قرار می گیرد

جام جم آنلاین: وزیر معدن ، صنعت و تجارت گفت: ورود ارز حاصل از صادرات که در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد می تواند بخشی از فشار را از روی بانک های عامل بردارد و تامین ارز مبادله ای را بیشتر پوشش دهد.

به گزارش واحد مرکزی  خبر ،‌ مهدی غضنفری در حاشیه بازدید از مرکز مبادلات ارزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صادر کنندگان به درخواست ما پاسخ مثبت داده اند ، افزود: اگر قرار بود این ارز خارج از مرکز مبادلات ارزی عرضه شود ، احتمال آن می رفت ، این ارز در مسیر قاچاق ، خروج سرمایه و یا واردات کالای لوکس و غیر ضروری مصرف  شود.

وی گفت: تقاضای ما از صادر کنندگان این است که حتما با توجه به اینکه میزی برای استقرار نماینده آنها از طریق اتاق بازرگانی اختصاص می یابد، بتدریج اطلاعات خود را از طریق نماینده صادر کنندگان در اختیار وارد کننده قرار دهند و ارز خود را به آنها بفروشند.

وزیر صنعت گفت: برای اینکه در حوزه اقتصاد به راحتی بتوانیم مدیریت منابع ارزی داشته باشیم ، باید دارندگان ارز دولتی و هم بخش خصوصی کمک کنند تا به تدریج همه نیازها از طریق این بازار پوشش داده شود.

غضنفری درباره ارایه مشوق های لازم برای صادر کنندگانی که ارز خود را در مرکز مبادلات ارزی ارایه می کنند ، گفت : در وزارت اقتصاد و دولت این موضوع  که صادر کنندگان از ۱۰۰ درصد معافیت های مالیاتی برخوردار هستند ، مطرح است و انتظار می رود که در قبال آن ، حداقل این ارز را در جایی اظهار کنند و در اختیار وارد کنندگانی که قرار است کالای مورد نیاز تولید را تامین کنند ، قرار گیرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.