ارز مبادله‌ای به موبایل نرسید; واردات ۱۲۶ میلیون دلاری طی ۱۰ ماهه ۹۱

۱۹ام بهمن ،

 

در حالی براساس آمار گمرک ایران در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۲۶ میلیون دلار موبایل وارد کشور شد که به نقل از فعالان بازار از زمان راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی تاکنون هیچ ارزی مبادله‌ای به واردات موبایل اختصاص نیافته است.
 
موبایل از آن دسته کالاهایی بود که ابتدا در اولویت ۱۰ سازمان توسعه تجارت قرار گرفت و ثبت سفارش واردات آن نیز برای مدتی متوقف شد. اما بعد از اعتراضات گسترده به نحوه اولویت‌بندی سازمان توسعه تجارت و انتقاد از قرارگیری موبایل در اولویت ۱۰ سرانجام این کالا به اولویت ۹ منتقل و ثبت سفارش واردات آن نیز آزاد شد.
 
اما در حالی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از قرارگیری اولویت ۹ در فهرست کالاهای دریافت کننده ارز مبادله‌ای برای واردات از تاریخ پنجم بهمن ماه خبر داده است که به نقل از فعالان بازار موبایل تاکنون هیچ ارز مبادله‌ای به واردات این محصول اختصاص نیافته است.
 
به تازگی رییس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرده که است تاکنون هیچ‌یک از فعالان واردات موبایل موفق به دریافت ارز مبادله‌ای نشده‌اند.
 
به گفته افشار فروتن واردات موبایل با ارز مبادله‌ای سبب کاهش قیمت این محصول خواهد شد. اما در حالی موبایل هنوز برای واردات ارز مبادله‌ای دریافت نکرده که براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در ۱۰ ماهه بالغ بر ۶۰۰ تن از این محصول به ارزش تقریبی ۱۲۶٫۶ میلیون دلار وارد کشور شد. امارات مبدا اصلی موبایل‌های وارداتی به کشور در این مدت بود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.