ارز مبادله‌ای مبنای قیمت‌گذاری خودرو شد

۲۹م دیماه ،

بینا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور رئیس جمهور مبنی برمبنا قرار گرفتن ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: قیمت‌های تازه براساس نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان انجام خواهد شد.
به گزارش بینا،  صالحی نیا در شیراز با اشاره به جلسه دولت با خودرو سازان گفت : باتوجه باینکه خرید خودروسازان برمبنای ارز مبادله ای انجام می گردد ، گفت : رئیس جمهور تاکید کرد ، ارز مبادله ای باید مبنای قیمت گذاری خودرو قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هدف دولت این است که خودرو بانرخ کارخانه فروخته شود و قیمتهای کاذب از میان برداشه شود تا قیمت خودروبه نرخ متعادلی برسد.
به گفته صالحی نیا ، رئیس جمهور تاکید دارد که برای قیمت تمام شده خودرو و ارائه آن به مصرف کنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت روش‌های متفاوتی را طراحی کند که بر مبنای آن، قیمت خودرو در بازار به قیمت تولید در کارخانه نزدیک شده و اختلاف به حداقل برسد .
وی در پاسخ به این که قیمت خودرو در بازار افزایش داشته و خودروسازان مختلف به تازگی مصوبه افزایش قیمت را از سازمان حمایت دریافت کرده اند ، خاطر نشان کرد ، تغییرات قیمتی بر مبنای ارز مبادله ای در خودروهای مختلف نسبت به ارزبری خودرو متفاوت است و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید شرایط را به گونه ای تعیین کنند که درصد تغییرات در حدمعقول باشد.
او اظهار داشت : ایران خودرو از ابتدای دی ماه تولید خود را روزانه به ۲ هزار دستگاه و سایپا ۱۷۰۰ دستگاه رسانده است که البته بر اساس جلسه مشترک دولت با خودروسازان مقرر شد که تا انتهای سال با حمایت دولت ، میزان تولید به یک میلیون دستگاه افزایش یابد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.