ارز مبادله ای سبب افزایش قیمت فیش های حج تمتع

۳۰اردیبهشت،

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت:

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به این که سال قبل نرخ ارز، مرجع بوده است، امسال با مبادله ای شدن نرخ ارز قیمت فیش های حج تمتع هم افزایش یافته است.

کاظمی نیا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سال قبل دلار را با قیمت هزار و ۲۲۶ تومان تهیه می کردیم ولی امسال قیمت آن به ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان افزایش یافته است و همین امر سبب افزایش قیمت اعزام زائران حج تمتع شده است.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به این که هیچ تغییری در هزینه هایی مثل تدارکات ، تغذیه و مسکن نداشته ایم، اظهار داشت: با توجه به این که نرخ ارز سال قبل مرجع بوده ولی امسال ارز مبادله ای شده است و این موضوع بر روی قیمت فیش های حج تمتع امسال تاثیر گذار بوده و سبب افزایش قیمت فیش های حج تمتع شده است.

**بهمنی: با اختصاص تورم و ارز مبادله ای قیمت فیش های حج تمتع مشخص شده است

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دلایل چند برابر شدن قیمت حج تمتع را این گونه عنوان کرد: وقتی نرخ ارز مرجع از هزار و ۲۲۶ تومان به ارز مبادله ای ۲ هزار و ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان تغییر می کند ضمن این که در کنار ۲ برابر شدن ارز باید تورم ۳۰٫۵ درصدی را هم اضافه کرد قطعاً باید انتظار افزایش قیمت فیش های حج تمتع را داشت.

وی ادامه داد: تبدیل نرخ ارز را هم باید به این موارد اضافه کرد که مجموع این موارد می توان در افزایش قیمت فیش های حج تمتع تاثیر بگذارد.

رئیس کل بانک مرکزی با توضیح در خصوص تبدیل نرخ ترجیحی به مبادله ای تصریح کرد: قیمت تمام شده ارز سال قبل هزار و ۲۲۶ تومان بود که با صرف هزینه های مربوط به دریافت و تبدیل ارز و هزینه های انتقال به هزار و ۲۵۰ تومان می رسد اما امسال با محاسبات صورت گرفته کف ارز را ۲هزار ۴۷۶ تومان در نظر گرفته ایم و به اضافه هزینه های مربوط به دریافت و تبدیل ارز و هزینه های انتقال قیمت تمام شده ارز بالای ۲ هزار و ۶۰۰ تومان شد و ما قیمت تمام شده حج را با همان ارز ۲ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته ایم.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: بر اساس اختلافات نرخ ارز سال قبل و سال جاری به علاوه نرخ تورم مبداً و مقصد یعنی نرخ تورم ریالی در ایران و نرخ تورم در عربستان قیمت حج تمتع مشخص می گردد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.