ارز مرجع یا مبادله ای تاثیری در قیمت دارو ندارد/ فروش دارو با قیمت آزاد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اختصاص ارز مرجع یا مبادله‌ای به دارو هیچ تاثیری در قیمت دارو ندارد، گفت: در حال حاضر اصلا مشخص نیست که ارز مرجع به دارو اختصاص یافته است یا خیر؛ زیرا واسطه‌گران دارو را با قیمت ارز آزاد به فروش می‌رسانند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ علی کائیدی در مورد بالا بودن هزینه‌های درمان بیماریهای خاص، گفت: متاسفانه از سال ۹۱ بیماران خاص داروی مورد نیاز خود را با ارز آزاد خریداری می‌کردند که اغلب آنها از خانواده‌های کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه می باشند.

وی ادامه داد: در اردیبهشت امسال، بیماران خاص برای تهیه دارویی با قیمت معمول ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان باید مبلغی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند که این هزینه فشار بسیاری را به خانواده‌های آنها وارد کرده بود.

کائیدی با تاکید بر اینکه سوء مدیریت وزارت بهداشت در دولت دهم وضعیت درمانی بسیاری از بیماران خاص را با چالش مواجه کرده بود، تصریح کرد: به طور حتم افزایش قیمت دارو در کشور سود بسیاری را به جیب دلالان وارده کرد و واسطه‌ ها نیز از این مهم بهره بسیاری می‌برند.

وی تاکید کرد: بیم آن می‌رود که وزارت بهداشت یارانه دارویی را برای بیماران خاص و صعب‌العلاج حذف کرده باشد اما لازم به ذکر است که این کار صدمات بسیاری را به خانواده‌های این بیماران وارد می‌کند زیرا آنها در قبل هزینه بسیاری را در قبال خرید دارو پرداخت کرده‌اند.

کائیدی یادآور شد: وزارت بهداشت باید از ۴۰۰ میلیارد تومان پولی که برای یارانه دارو در نظر گرفته بخشی را به این بیماران اختصاص دهد زیرا در غیر این صورت در حق این اشخاص ظلم بزرگی صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس با یادآوری اختصاص ارز مرجع به دارو و تاثیرآن در واقعی شدن قیمتها، افزود: در حال حاضر اصلا مشخص نیست که ارز مرجع به دارو اختصاص یافته است یا خیر. زیرا واسطه‌گران دارو را با قیمت ارز آزاد به فروش می‌رسانند.

وی، تاکید کرد: اختصاص ارز مرجع یا مبادله‌ای به دارو هیچ تاثیری در قیمت دارو ندارد و حتی می‌توان گفت سبب افزایش آن شده زیرا فروش دارو اغلب با ارز آزاد انجام می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امیدواریم در فرصت ۱۰۰ روزه‌ای که دولت برای بهبود شرایط کشور در نظر گرفته است وضعیت دارو نیز بیش از پیش سامان یابد تا شاهد معضلات دارویی که در قبل به وجود آمده، نباشیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.