ارز مسافرتی فقط به زایران عتبات عالیات و حج تمتع پرداخت می شود

‘عبدالرضا مصری’ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، محورهای جلسه غیرعلنی امروز /چهارشنبه/ مجلس را تشریح کرد.

وی اظهارداشت: در این جلسه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نفت ، وزیر جهادکشاورزی، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، همچنین تصمیم گرفته شد به دیگر مسافران ارز آزاد پرداخت شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس دغدغه اصلی مردم مبنی بر تامین کالاهای مورد نیاز و اساسی، دغدغه کشاورزان و موضوع ارز و گرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مصری ادامه داد: در این جلسه مسوولان اقتصادی دولت و بخش خصوصی نقطه نظرات خود را درمورد مسایل بازار، تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی مردم مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی این بود که باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا نیازهای مردم قابل تامین باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: برخی نمایندگان معتقدند اگر تدابیر لازم انجام می شد امروز شاهد افزایش قیمت ها نبودیم ولی برای عبور از این گذر باید با تشکیل جلسات همدلی، موضوع ها را بررسی و راه حل های لازم را برای حل مشکلات تهیه کنیم.

مصری همچنین با یادآوری مشکلات کشاورزان گفت: در این جلسه مقرر شد تمهیداتی برای خرید محصول با قیمت مناسب اندیشیده شود و در رابطه با برنج کاران نیز محدودیتی نداشته باشیم.

وی با اشاره به آزاد شدن واردات گوشت و مرغ گفت: همچنین در جلسه غیرعلنی امروز مجلس تصمیم گرفته شد از محل ۲۴ میلیارد دلاری که دولت برای تامین بازار تخصیص داده است برای این منظور استفاده شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس اضافه کرد: مجلس مصمم است برای رسیدن به خواسته های مردم هزینه های غیرضروری را حذف کند و این نیازمند توجه همه دستگاه ها است تا از شرایط فعلی عبور کنیم.

**کمیته مشترک بین دولت و مجلس تشکیل می شود

‘سید شریف حسینی’ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز امروز در حاشیه جلسه غیرعلنی در جمع خبرنگاران آخرین نتایج این جلسه را تشریح کرد و گفت: درصورت موافقت دولت به زودی کمیته ای مشترک بین دولت و مجلس برای رسیدگی به حل مشکلات اقتصادی تشکیل می شود.

وی تاکید کرد که در حال حاضر منتظر نظر دولت برای تشکیل این کمیته هستیم.

وی اظهارداشت: نتیجه نهایی جلسه غیرعلنی امروز مجلس هماهنگی و تعامل بین نمایندگان و دولت برای حل مشکلات بود که مورد توافق قرار گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس یادآور شد که این جلسات ادامه خواهد داشت.

شریف حسینی با بیان این که در این جلسه نمایندگان درمورد مسایل اقتصادی پیشنهادهایی را مطرح شد، اظهار داشت: قرار شد این جلسات با حضور برخی کارشناسان ادامه داشته باشد تا از این طریق بتوانیم مشکلات را به طور ریشه ای برطرف کنیم در این راستا مجلس نیز به دولت کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال استیضاح وزیران صنعت و معدن، تجارت و جهادکشاورزی گفت: نمایندگان مجلس با استفاده از اهرم های قانونی می توانند نمایندگان را استیضاح کنند اما این جلسه مربوط به استیضاح نمایندگان نبوده است.

سیام**۱۰۵۳**۹۱۳۲**۹۲۵۰ **۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۶۴۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.