ارسال بسته‌های فرهنگی از قم به مناطق زلزله‌زده

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ارسال بسته‌های فرهنگی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

محمد خامه‌یار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به حضور ارگان‌ها و نهادهای مختلف در مناطق زلزله زده اظهار کرد: هر یک از هموطنان، خود را برابر این مصیبت مسئول دانسته و به یاری زلزله زدگان آذربایجان شرقی شتافتند.

وی جمع‌آوری اسباب زلزله‌زدگان از زیر آوارها، برقراری آرامش روانی، ایجاد فضاهای ورزشی در روستاها و احداث سرویس‌های بهداشتی را از جمله اقدامات عمرانی ذکر کرد.

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم با توزیع اقلام و بسته‌های فرهنگی در خدمت زلزله‌زدگان است.

وی به عنوان نماینده اعزامی به مناطق زلزله‌زده از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هوای این مناطق بسیار سرد بوده و منازل مسکونی این مناطق ۱۰۰ درصد تخریب شده و مردم زلزله‌زده نیاز به کمک‌های مادی و معنوی دارند.

خامه‌یار یادآور شد: موسسه خیریه الزهرا چهارم شهریور به منظور رسیدگی به امور زلزله‌زدگان و تقبل بخشی از کارها تشکیل جلسه می‌دهد.

وی عنوان داشت: اکنون مردم نیاز به بازگشت به زندگی عادی خود دارند بنابراین بازسازی منازل آنها در اولویت قرار دارد.

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص رسیدگی به مناطق زلزله‌زده پیشنهاد کرد استان قم در زمینه احداث روستایی یا بازسازی مراکز بهداشتی و مساجد فعالیت کند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.