ارسال وام ۳۰میلیونی مسکن‌مهر به هیات‌دولت

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه‌وشهرسازی استان آذربایجان شرقی از تصویب افزایش سقف وام مسکن‌مهر از ۲۵ میلیون تومان کنونی به ۳۰ میلیون در وزارت راه‌وشهرسازی و ارسال این طرح به هیات‌دولت برای تصویب نهایی خبر داد.
دنیای‌اقتصاد روز قبل دربارهٔ صحت این خبر استانی که برخی خبرگزاری‌های محلی منتشر کردند، از مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی پرس‌وجو کرد و در پاسخ شنید: بحث‌هایی برای افزایش وام مسکن‌مهر بابت تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و کاهش فشار به پیش‌خریداران، مطرح است اما بعید است بانک‌مرکزی با این طرح که قطعا بار مالی خواهد داشت، موافقت کند.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) آنچه شانس موافقت دولت با پیشنهاد احتمالی وزارت راه‌وشهرسازی را ضعیف می‌کند، اقدام پیش‌دستانه اخیر بانک‌مرکزی در مسدودکردن باقی‌مانده خط‌اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی مسکن‌مهر است.
در حالی که خط‌اعتباری مسکن‌مهر در دولت قبل با مصوبه هیات‌دولت و شورای عالی مسکن به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، اخیرا سیستم بانکی، ۴۸ هزار میلیارد تومان آن را قبول کرده است و برای ۲ هزار میلیارد تومان، تمایل به شارژ خط ندارد.
با این حال، افزایش ۵ میلیون تومان وام مسکن‌مهر برای پروژه‌‌های باقی مانده، یعنی تامین حداقل ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید از محلی همچون خط‌اعتباری یا منابع داخلی بانک‌ها که ظاهرا این موضوع جزو خطوط قرمز تیم اقتصادی هیات‌دولت و بانک‌ها محسوب می‌شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.