ارسال پودر مشکوک به چند سفارت خارجی در اسلام آباد

به گزارش ایرنا، ‘بنیامین خان’ فرمانده پلیس اسلام آباد به رسانه های محلی گفت: این بسته ها، حاوی نیم گرم مواد سمی و خطرناک در سفارتخانه های انگلستان، استرالیا و فرانسه دریافت شده است.

خان افزود: از این بسته ها روز دوشنبه گذشته به نمایندگی سفارت خانه های خارجی در شهر حیدر آباد در ایالت سند نیز تحویل شده بود.

رییس پلیس اسلام آباد گفت: پلیس در حال تحقیق و بررسی بمنظور دریافت اطلاعات بیشتری درباره این مساله مهم است.

این افسر ارشد پلیس در ادامه رسیدن این بسته های خطرناک را احتمال اقدام برای بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروهای متعلق به نیروهای ناتو عنوان کرد.

پاکستان مسیر تردد خودروهای نیروهای ناتو را پس از حمله مرگبار بالگردهای ناتو در سال گذشته به پست مرزی سلاله که منجر به کشته شدن ۲۴ نطامی پاکستانی شد، مسدود کرد.

برخی منابع خبری از بازگشایی مجدد این مسیر طی روزهای آینده خبر داده بودند که با مخالفت جدی احزاب سیاسی و مذهبی در پاکستان روبرو شد و مقام های کابینه دولت این کشور نیز این امر را به تعویق انداخت.

پلیس درباره بسته های رسیده به سفارتخانه های خارجی که حاوی پودرهای خطرناک بوده است، اعلام کرد احتمالا این پودرهای سیاه سفید سمی بوده، ولی قابل انفجار و اشتعال نیستند.

در این گزارش افزوده شده که پودرهای کشف شده برای بررسی بیشتر به آزمایشگاههای مجهز پلیس تحویل داده شده اند.

پلیس اسلام آباد تاکید کرده که این بسته های به دبیرخانه سفارت خانه های خارجی تحویل داده شده و از نوع پودر سیاه زخم نمی باشد.

۱۵۹۲

آساق ** ۱۰۹۵**۱۰۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۷۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.