ارس وندان، بهترین میزبانان “گردشگران” نوروزی می باشند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برای بهره گیری از توان و ظرفیت نهادهای مردمی در ارائه تسهیلات مناسب به گردشگران نوروزی و ایجاد کسب وکارهای محلی و اشتغالزایی در این ایام، خدمات مورد نیاز به مردم و بومیان این منطقه واگذار می گردد.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در چهارمین جلسه اعضای کمیته های ۲۱ گانه ستاد تسیهلات سفرهای نوروزی این منطقه اظهار داشت: میزبانی و ارائه خدمات مناسب به میهمانان نوروزی بدون حضور و مشارکت مردم و فعالان اقتصادی منطقه امکان پذیر نیست.

وی افزود: با بررسی تجارب سالهای قبل و حضور میلیونی گردشگران نوروزی همواره مواردی همچون نظارت بر مراکز اقامتی، کیفیت مراکز خدماتی و رفاهی، نظارت بر قیمت اجناس و کالاها مورد انتقاد مسافرین نوروزی بوده است که با توجه به محدودیت های موجود در زمینه اسکان و اقامت در منطقه، کسب و کارهای محلی و موقت نوروزی شناسایی شده اند و در نوروز امسال ضمن اصلاح بسیاری از این موارد، شاهد ایجاد اشتغال و ارزش افزوده مناسبی نیز برای بومیان منطقه در این ایام خواهیم بود.

رییس ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس ضمن دعوت از مردم به بازدید از این منطقه زیبا گفت: استراتژی سال ۹۳ منطقه آزاد ارس توجه به ارتقای کیفی خدمات و پرهیز از بزرگنمایی و تبلیغات بیش از حد و نیز کیفی سازی برنامه های نوروزی و تدوین و اجرای سرگرمی های مناسب با توجه به مقارن بودن نوروز ۹۳ با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) است.

عرب باغی با اشاره به امکانات موجود در شهرستانهای جوار منطقه آزاد ارس افزود: مناطق همجوار منطقه ارس بعنوان مناطق مناسب پشتیبانی کننده خدماتی می توانند در سفرهای نوروزی نقش مناسبی ایفاد نموده و متقابلا از ارزش افزوده این بخش نیز بهره مند شوند.

در این جلسه دبیر ستاد تسهیلات سفر و معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس ضمن ارائه گزارش ممتاز به نقل از از نشست های قبلی این ستاد به تشریح وظایف کمیته های ستاد تسهیلات پرداخت.

بهرام سرمست از بررسی و شناسایی نقاط ضعف اماکن پرتراکم گردشگری در نوروز سال قبل خبر داد و گفت: تامین نیازها و رفع موانع و مشکلات موجود آغاز شده و کمیته ها با جدیت تمام نسبت به فراهم کردن محیطی زیبا و تمیز برای گردشگران نوروزی اقدامات لازم را انجام می دهند. 

وی گفت: برای رفع بعضی مشکلات مذاکره با ادارات و نهادهای شهرستانی و استانی را آغاز کرده ایم و امیدواریم با تلاش شبانه روزی هیچ مشکلی برای میزبانی از میمانان نوروزی نداشته باشیم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.