اروپایی‌ها از “کشور فلسطین” در سازمان ملل حمایت می‌کنند

۲۹ آبان ،

نتایج تازهترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر اروپایی‌ها خواهان این می باشند که دولت‌هایشان به درخواست فلسطین برای تبدیل شدن به “کشور غیرعضو” در سازمان ملل رای مثبت دهند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، اکثر مردم انگلیس وکشورهای غرب اروپا معتقدند که فلسطینی‌ها باید کشور و دولت مستقل خود را داشته باشند و بنابراین از دولت‌های کشورهایشان می‌خواهند تا برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل در پایان ماه جاری رای مثبت دهند.

۷۲ درصد از انگلیسی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، اعلام کردند که فلسطین حق داشتن یک کشور مستقل را دارند و تنها شش درصد با این مساله موافق نبودند.

همچنین ۵۸ درصد نیز به این مساله رای مثبت دادند که انگلیس باید برای به رسمیت شناختن فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۹ نوامبر رای مثبت دهد، در حالی که هشت درصد با این مساله مخالف بودند.

همچنین در آلمان،‌ فرانسه و اسپانیا اکثریت موافقت خود را با تشکیل کشور مستقل فلسطین اعلام کردند.

این نظرسنجی‌ها به صورت آن‌لاین توسط یک گروه مدافع دموکراسی به نام Avaaz صورت گرفت. این نظرسنجی‌ها اوایل ماه جاری و از ۱۶۳۵ تن در انگلیس و بیش از یک هزار تن دیگر در کشورهای دیگر صورت گرفت.

از چهار کشوری که در این نظرسنجی‌ها شرکت داشتند انتظار می‌رود که اسپانیا از به رسمیت شناخته شدن فلسطین حمایت کند، فرانسه نیز اعلام کرده که چنین مساله‌ای را رد نمی‌کند و انگلیس و آلمان نیز هنوز موضع خود را مشخص نکرده‌اند.

رژیم صهیونیستی به شدت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را علیه مساله به رسمیت شناخته شدن فلسطین تحت فشار قرار داده و تهدید کرده است که اگر مساله به رسمیت شناخته شدن در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شود، دولت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را سرنگون می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.