اروپایی‌ها به صنعت IT هند رونق می‌دهند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تحلیل‏گران پیش‏‌بینی کرده‌‏اند افرایش تقاضای کشورهای اروپایی برای خدمات برون‏‌سپاری‏‌شده آی تی سبب رونق صنعت آی تی هند در سال ۲۰۲۴ خواهد شد. 
 
به گزارش وب‏‌سایت zdnet، پیش‌‏بینی گروه صنعتی ناس کام (Nasscom) نشان می‌‏دهد افزایش تقاضای قاره اروپا برای برون‏‌سپاری خدمات در سال آینده میلادی سبب رشد چشمگیر صنعت فناوری‏‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) در هند خواهد شد. تحلیل‏گران این گروه اعلام کرده‌‏اند شرکت‏‌های اروپایی در حال حاضر رویکرد پذیراتری را نسبت به برون‏‌سپاری خدمات انتخاب کرده‌‏اند. 
 
بر اساس اعلام این گروه، در حال حاضر ایالات متحده امریکا بیش از ۶۰ درصد از صادرات محصولات آی تی هند را از آن خود کرده است. سهم اروپاییان از صادرات آی تی هند نیز ۲۰ درصد اعلام شده است. کشور بریتانیا در این میان نقش پر رنگ‏تری در صادرات آی تی هند داشته است. با این همه، پیش‌‏بینی می‌‏شود تقاضای اروپاییان برای برون‏‌سپاری خدمات آی تی در سال آینده افزایش یابد. سام میتال، رئیس گروه ناس‏کام در این باره گفته است: اروپا در این حوزه از رشد پرشتاب‏‌تری برخوردار است تا آمریکا. این روندی است که امسال شاهد آن بودیم و در آینده نیز بیشتر اوج خواهد گرفت. 
 
وی همچنین پیش‌‏بینی کرده است شرکت‏‌های هندی برای بسیاری از شرکت‏‌های اروپایی و بویژه شرکت‏‌هایی که در سال‏‌های اخیر با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم‏ می‌‏کردند، مزایایی از قبیل کاهش هزینه‏‌ها و کیفیت کار بالا را به همراه خواهند داشت. 
 
برآوردهای گروه ناس‏کام حکایت از آن دارد که صادرات آی تی هند در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۴ با یک نرخ رشد ۱۲ تا ۱۴ درصدی به ۸۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.